Inner War Saga: Jak przenieść biznes stacjonarny do internetu, pozyskując 10x więcej klientów (w niszowej branży)

Zapraszamy do zapoznania się z kolejną niesamowitą historią sukcesu jednego z naszych klientów – Inner War Saga. Wyjątkowość tego case study polega nie tylko na świetnych wynikach kampanii, które wspólnie prowadzimy, ale także na osobowości właściciela tej marki. Paweł „Viking” Pawlak jest trenerem przygotowania mentalnego w biznesie, a także sporcie zawodowym. 

W swojej pracy kieruje się mottem: ,,Naucz się, jak zbudować kuloodporną psychikę, której każdy z nas potrzebuje, aby osiągać zamierzone cele, bez zmuszania się do zawodnej dyscypliny.’’

 

Dotychczas działalność Inner War Saga skupiała się na usługach w formie 1:1. Właściciel marki, chcąc dotrzeć do większej grupy odbiorców, zdecydował się na organizowanie webinarów, których celem było promowanie kursu „Programowanie Podświadomości”. Webinar to rodzaj internetowego szkolenia, który odbywa się na wybranej, dedykowanej platformie, która umożliwia komunikację między prowadzącym a uczestnikami. Tego rodzaju wydarzenia mają odzwierciedlać tradycyjne spotkania – w trakcie ich trwania prelegent posługuje się prezentacją, odpowiada na pytania uczestników oraz zachęca do interakcji. Webinary zazwyczaj są wydarzeniami bezpłatnymi, a ich celem jest podjęcie pewnych działań ze strony użytkowników, np. zakup kursu bądź produktu, zapisanie się na konsultacje 1:1 itd.

Specyfika produktu wymagała jednak dobrania odpowiedniej grupy docelowej, ponieważ metody, które stosuje prowadzący, bywają negowane oraz uznawane za szamaństwo.

 

W tym case study pragniemy pokazać, w jaki sposób połączenie niepowtarzalnej osobowości wraz z kampanią reklamową w Internecie może przynieść ponad milionowy zasięg wraz z zapisami na webinary liczącymi 4101 użytkowników w niecałe 4 miesiące!

 

Sylwetka klienta

Inner War Saga specjalizuje się w pomocy psychologicznej oraz treningu personalnym. Właściciel marki jest certyfikowanym hipnoterapeutą, który na swoją edukację w tym zakresie przeznaczył w sumie ponad 100 tysięcy złotych.  Swoje doświadczenie oraz wiedzę zdobywał dzięki pracy, oraz szkoleniom z wybitnymi mentorami. Dzięki połączeniu hipnoterapii, współczesnemu szamanizmowi oraz mitologii nordyckiej pomaga osobom w procesie pracy z lękami, złymi doświadczeniami, a także ze szkodliwymi nawykami czy nałogami.

Produkty Pawła „Vikinga” Pawlaka kierowane są przede wszystkim do osób, które na co dzień zmagają się z prokrastynacją, odkładaniem rzeczy na później oraz brakiem pewności siebie. Jego oferta skierowana jest głównie do biznesmenów oraz sportowców.

 

Jego czołowy produkt, kurs „Programowanie Podświadomości” pokazuje, w jaki sposób można odzyskać kontrolę nad swoim życiem i wykorzystać swój maksymalny potencjał w codziennym życiu, relacjach, biznesie oraz sporcie. 

 

Warto podkreślić także to, że Paweł „Viking” Pawlak posiada swój kanał na YouTubie, na którym dzieli się z odbiorcami posiadaną wiedzą w swojej dziedzinie. Tworząc oraz publikując w sposób regularny, dodatkowy kontent trafia nie tylko do osób, którym jest już znany, ale także w sposób darmowy pozyskuje nowych, licznych fanów. Kontentem nazywamy wartościowe treści, zazwyczaj edukacyjne, dostępne dla odbiorców bezpłatnie. Mianem kontentu można określić np. artykuły blogowe, dłuższe posty w social mediach czy vlogi (wideoblogi) lub inne materiały wideo. Jego kanał posiada prawie 6 tysięcy subskrybentów. Aby zapoznać się z treściami publikowanymi na kanale Inner War Saga – kliknij tutaj.

„Mam taki młyn przez Wasze reklamy, że dopiero od połowy listopada (za 60 dni) mam miejsce na nowych klientów.”

Wyzwanie

Dotychczasowa działalność Inner War Saga opierała się na świadczeniu usług w formie konsultacji z klientem. Paweł zgłosił się do nas w kwietniu 2022, chcąc wypromować stworzony przez siebie kurs internetowy. W jaki sposób odnaleźć grupę odbiorców, która będzie zainteresowana tak rzadko spotykanym produktem? Z doświadczenia właściciela marki, Pawła, dowiedzieliśmy się, że zadanie nie będzie należało do najłatwiejszych. W czasie kilkuletniej działalności Paweł niejednokrotnie spotykał się z głosami krytyki, które uznawały jego pracę oraz metody za szamaństwo. 

Posiadając doświadczenie w pracy ze specyficznymi produktami, wiedzieliśmy, jak trafić do odpowiednich klientów. 

Jak? 

Dzięki webinarom.

Nie wystarczy jednak zorganizować bezpłatnego szkolenia online i czekać, aż idealny odbiorca sam się na nie zapisze. Skuteczność webinaru zależy od kilku niezbędnych działań, które opisujemy poniżej. 

Przykład reklam promujących szkolenie online wykorzystane w systemie Facebook Ads.

Podjęte działania i ich rezultaty

Nasza strategia opierała się na działaniach w systemach reklamowych Facebook Ads oraz Google Ads. Mając na uwadze dotychczasowych klientów, którzy skorzystali z usług Inner War Saga stworzyliśmy testowe grupy odbiorców. Targetowanie, czyli dobór odpowiednich cech grup odbiorców, do których chcemy dotrzeć w systemach reklamowych jest możliwe za pomocą m.in poniższych wskaźników:

    • płeć
    • wiek
    • lokalizacja – miejsce zamieszkania, miejsce odwiedzane (np. konkretna ulica), miejsce do których podróżuje odbiorca
    • wykształcenie
    • zainteresowania
    • zachowania – np. użytkownik korzystający z konkretnego modelu smartfona, administrator fanpage etc. 

Strona lądowania (ang. landing page) dedykowana wyłącznie sprzedaży kursu “Programowanie Podświadomości”. Zwróć uwagę na to, że strona  i materiały reklamowe są ze sobą spójne – zarówno stylem jak i kolorystycznie. Dbanie o to, aby identyfikacja wizualna marki była spójna na każdej jej stronie internetowej oraz w materiałach graficznych prowadzi do zwiększenia rozpoznawalności marki.

Podjęte działania i ich rezultaty

Mając na uwadze, to, że naszym celem jest sprzedaż kursów (za sprawą webinarów) stworzyliśmy testy A/B poszczególnych grup odbiorców. Test A/B polegają na porównywaniu dwóch wyselekcjonowanych wcześniej grup odbiorców oraz wyłonienia tej skuteczniejszej (więcej o tym, czym są testy A/B oraz jakie korzyści przynoszą posłuchasz w jednym z odcinków naszego podcastu – kliknij tutaj). Dzięki testom dobraliśmy takie grupy docelowe, które są świadome pozytywnego wpływu kursu, a co najważniejsze,  przynoszą klientowi największy zwrot.

    Przykłady reklam promujących szkolenie online w systemie Google Ads. 

    Działania, które wdrożyliśmy w trakcie współpracy, oraz uzyskane efekty:

    Kampanie promujące zapisy na webinary, a w niej:

    • ponad 4101 zapisów na webinary ze średnim kosztem 5,12 zł za zapis (w systemie Facebook Ads) oraz 3120 zapisów ze średnim kosztem 5,46zł za zapis (w systemie Google Ads) = łącznie daje nam to ponad 7 tysięcy zapisów na webinary! Warto zaznaczyć, że zapisane osoby zostają na stałe w grupie remarketingowej, dzięki czemu rozszerzamy naszą bazę odbiorców reklamy. Dodatkowo, dzięki temu, że podczas zapisu na webinar zostawiają oni swój adres e-mail, możemy wysyłać im firmowy newsletter.

     

    • 9891 tysięcy kliknięć linku kierującego na stronę z zapisami na webinar (Facebook Ads) oraz 11 475 kliknięć linku w Google

     

    • zasięg kampanii liczący ponad 1 milion (!) odbiorców oraz ponad 5 (!) milionów wyświetleń, za pośrednictwem Facebooka oraz Google.

    Kampanie awarenessowe na Facebooku i Instagramie

    Mające na celu zwiększenie świadomości marki, osiągające łącznie:

    • 205 521 całkowitych odtworzeń filmów Pawła;
    • uzyskując tym samym 562 024 aktywności użytkowników.

    Kampanie promujące kanał na YouTube

    Kampanie wygenerowały:

    • 18 210 obejrzeń 
    • 1594 uzyskanych wyświetleń 
    • 335 subskrypcji kanału
    • 642 polubienia filmów.

    Obejrzenie zależy od formatu i jest zliczane, gdy wystąpi następujące zdarzenie: ktoś obejrzy 30 sekund Twojego filmu (lub cały, jeśli jest krótszy niż 30 sekund) albo wejdzie z nim w interakcję. O uzyskanym wyświetleniu mówimy wtedy, gdy użytkownik wyświetli reklamę wideo, a następnie w ciągu 7 dni od wyświetlenia reklamy obejrzy kolejny film na Twoim połączonym kanale YouTube.

    Wykres przedstawiający wyniki uzyskane w lipcu 2022 w systemie reklamowym Google Ads. Niebieski wykres przedstawia ilość kliknięć (skala po lewej stronie), natomiast czerwony wykres odpowiada konwersjom – czyli w tym przypadku ilości zapisów na webinar (skala po prawej stronie). 

    Wykres przedstawia wyniki kampanii webinarowych w systemie Facebook Ads od maja do lipca bieżącego roku. Tabela przedstawia tylko część wskaźników, czyli: wyniki – ilość zapisów na dany webinar, ile osób widziało reklamy (zasięg), ile razy je widzieli (wyświetlenia), ile średnio kosztował zapis na webinar, jaki budżet został przeznaczony na całą kampanię, CPC – czyli jaki był koszt kliknięcia linku z reklamy (czyli na stronę zapisów).

    7 składników sukcesu

    Czyli co przyczyniło się do osiągnięcia wyżej wymienionych wyników kampanii reklamowych:

    Osobowość klienta – Paweł “Viking” Pawlak zdecydowanie jest osobą, która wyróżnia się z tłumu. Nagrywane przez niego materiały cechują się doskonałym przygotowaniem pod względem merytoryki jak i sposobem mówienia prowadzącego. Właściciel Inner War Saga regularnie publikuje wartościowe materiały w swoich mediach społecznościowych wraz ze swoimi zdjęciami lub nagraniami. Dzięki temu zdobywa rozpoznawalność, która przekuwa się za realne zyski, gdyż jest twarzą swojego kursu.

    Przemyślana strategia – webinar sprzedażowy kursu odbywa się co tydzień. Cztery dni przed webinarem odbywa się kampania webinarowa. Zaraz po webinarze uruchamiana jest kampania promująca tylko i wyłącznie sprzedaż kursu. Kampania sprzedażowa kierowana jest do osób, które wzięły udział w webinarze i ma na celu ich „dogrzanie”, czyli nakłonienie do zakupu oraz przypomnienie o produkcie.  

    Odpowiednio dobrane grupy odbiorców – dzięki wcześniej opisanym testom A/B udało nam się dotrzeć do dwóch grup, które okazały się być strzałem w 10. Pierwszą z nich są tzw. lookalike, czyli odbiorcy dobrani na podstawie osób, które wcześniej skorzystały z oferty Inner War Saga. Drugą grupą są odbiorcy dobrani na podstawie zainteresowań  (medytacja, Personal development, Runy, samoświadomość, Inteligencja emocjonalna itp.)

    Kreacje graficzne dopasowane do wizerunku klienta – warto podkreślić, że efektem świetnych wyników sprzedażowych są także materiały reklamowe (grafiki, animacje, teksty reklamowe), które przykuwają uwagę odbiorców. To właśnie grafiki są pierwszą rzeczą, którą widzi użytkownik Facebooka lub Instagrama. Tworząc materiały graficzne warto zwrócić uwagę na to, aby były atrakcyjne wizualnie, były zgodne z identyfikacją wizualną marki oraz zawierały tzw. przycisk CTA (ang. Call to action), który nakłania odbiorcę do np. zapisania się na kurs, czyli np. „ZAPISZ SIĘ”, „DOŁĄCZ”, „ZAREJESTRUJ SIĘ”. Przycisk zawierający wezwanie do działania powinien być kontrastowy, wyraźny oraz widoczny już na pierwszy rzut oka dla użytkownika.

    Dostarczane materiały wideo – klient regularnie dostarcza nam nowe materiały wideo, które są wykorzystywane w kreacjach reklamowych. Materiały cechują się nie tylko interesującą, angażującą treścią, ale także charyzmą mówcy, który znając swoich odbiorców, wie, jakie mają potrzeby oraz co najbardziej skłoni ich do zapisu na webinar bądź zakup kursu.

    Kampanie awernessowe, czyli poszerzające świadomość marki – odpowiednio zoptymalizowane kampanie z celem Rozpoznawalność pozwalają uzyskiwać na bieżąco coraz większą ilość fanów oraz osób aktywnych w social mediach Inner War Saga.

    Co o współpracy z nami mówi Paweł „Viking” Pawlak

     

    „Dzięki Waszym reklamom dopiero za 60 dni mam miejsce na nowych klientów.”