Case Study

Case study sklep e-commerce producenta kosmetyków (branża beauty)

Jak uzyskaliśmy 2472% zwrotu z budżetu reklamy internetowej dla sklepu internetowego producenta materiałów kosmetycznych (branża beauty)

Sylwetka klienta

E-commerce specjalizujący się w sprzedaży lakierów do paznokci oraz całej gamy asortymentu.

Firma ta, znana ze swoich innowacyjnych produktów w branży kosmetycznej, stała się synonimem jakości i profesjonalizmu.

Jej oferta obejmuje szeroki zakres produktów do pielęgnacji paznokci, a także narzędzi i akcesoriów dla profesjonalistów branży manicure. 

Wyzwanie

Dotarcie do dystrybutorów lakierów do paznokci i profesjonalistów w branży

Klient zgłosił się do nas z potrzebą rozwinięcia sprzedaży online, kierując produkty głównie do dystrybutorów z zachowaniem wysokiej jakości publikowanych materiałów. Problemem w targetowaniu produktów w tej branży na pewno jest efektywne oddzielenie odbiorców B2C od odbiorców B2B – produkty tej marki mają głównie docierać do dystrybutorów oraz salonów kosmetycznych, natomiast klientki indywidualne mają stanowić swoisty dodatek.

Natomiast jakość produktów mówi sama za siebie, przez co praca była czystą przyjemnością. Podążając za najnowszymi trendami, firma tworzy kolekcje inspirowane różnymi nurtami, umożliwiając klientkom wyrażenie swojej kreatywności i indywidualności poprzez modne i efektowne stylizacje. Innowacyjne formuły tych produktów nie tylko zapewniają trwałość stylizacji, ale również dbają o zdrowie paznokci, co zyskało uznanie wśród profesjonalistów branży.

 

Podjęte działania i ich rezultaty

Aby generować skalowalną (regularnie i powtarzalnie rosnącą) sprzedaż w sklepie internetowym, rozpoczęliśmy działania reklamowe w następujących kanałach:

Reklamy Google Ads obejmowały:

✅ sprzedaż produktów marki poprzez kampanię produktową,

✅ kampanie Performance Max,

✅ reklamy w wyszukiwarce Google, 

✅ wyświetlanie materiałów wideo na YouTubie.

Pinterest był doskonałym narzędziem do otwierania lejka sprzedażowego i docierania do nowych klientek (na Pintereście w Polsce 70% użytkowników to kobiety) poprzez różnorodne pomysły na nowe stylizacje paznokci.

Facebook i Instagram służyły już stricte sprzedaży produktów oraz zapisom na wydarzenia branżowe organizowane przez firmę. Docieraliśmy do osób ze ścisłego i dalszego remarketingu, tworzyliśmy również osoby podobne do aktualnych klientek.

Na bieżąco pozyskiwaliśmy nowe odbiorczynie bazując na zachowaniach i zainteresowaniach zapewniając firmie stały przypływ nowych klientek.

Przykład kampanii produktowej w systemie Google Ads po wpisaniu hasła „lakiery hybrydowe”

Składniki sukcesu

Utworzenie odpowiedniej strategii sprzedaży

💅🏼 Podział produktów na bestsellery i poszczególne kategorie

💅🏼 Podział produktów pod kątem cen

💅🏼 Utworzenie kampanii skierowanych na rynki lokalne

💅🏼 Cykliczne tworzenie kampanii pod nowe kolekcje

 

Tworzenie kampanii pod zapisy na branżowe eventy firmy

💅🏼 Kampanie były skierowane do osób zajmujących się stylizacją paznokci – docieraliśmy do osób nowych i już ocieplonych.

Lokalne kampanie

💅🏼 Wspieranie sklepu kampaniami lokalnymi – kładliśmy nacisk przede wszystkim na lokalnych dystrybutorów

Remarketing

💅🏼 Docieranie remarketingowe do osób zaangażowanych w sklepie internetowym – dzięki zastosowaniu ścisłego remarketingu byliśmy w stanie stale przypominać o marce tuż po wyjściu ze strony w przypadku przeglądania konkretnych produktów lub dodania ich do koszyka bez finalnego zakupu. Takie działanie powodowało stały wzrost konwersji.

Wykres przedstawiający przykładowy wzrost zakupów w sklepie online dzięki kampanii

Google Ads

Jeżeli szukasz sprawdzonej strategii dla Twojej firmy i zastanawiasz się, jakim kanałem skutecznie dotrzeć do Twojego idealnego klienta – umów się na rozmowę z nami! Wypełnij formularz i porozmawiaj z nami o potrzebach i celach Twojego biznesu. 👇