Wróć do Słownik marketera

Google Ads kampania

Google Ads

Chcąc budować firmę przynoszącą zyski, powinieneś skupić się na zwiększeniu liczby nowych klientów, uniezależnieniu od networkingu, a także budowaniu poczucia pewności wśród tych konsumentów, którzy już skorzystali z Twoich usług. Wszystkie wymienione rzeczy może zapewnić dobrze dobrana kampania Google Ads. Co to takiego?

 

Czym jest Google Ads?

 

Google Ads (dawniej Google AdWords) jest systemem reklamowym firmy Google, który pozwala na wyświetlanie reklam tekstowych, produktowych, graficznych oraz wideo.

Konfigurowanie reklamy tekstowej Google Ads polega na określeniu dla danej strony fraz kluczowych (a więc słów, które najlepiej określają tematykę Twojej strony, branżę lub produkt). Po wpisaniu frazy kluczowej w wyszukiwarkę osoba szukająca danego produktu, usługi lub informacji trafi na Twoją stronę.

 

Organiczne i nieorganiczne wyniki wyszukiwania

 

Tekstowe wyniki sponsorowane to te, które pojawiają się w wyszukiwarce na samej górze. Oznaczone są informacją „Reklama”. To jasny sygnał, że są to płatne wyniki Google Ads. Czym różnią się wyniki organiczne? W porównaniu do Google Ads, są to wyniki wyszukiwania pod płatnymi, pozycjonowane są one naturalnie, bez płatnych form reklamy ani przynależności do programów linków sponsorowanych.

Reklamy Google Ads są szczególnie polecane firmom, które mają niskie wyniki organiczne. Przydadzą się także tym, które dopiero pojawiły się na rynku i wbicie się na pierwsze strony w wyszukiwarce Google (bez płatnych kampanii) może zająć im długie miesiące lub nawet lata.

 

 

Rodzaje kampanii Google Ads

 

Oto 4 rodzaje kampanii Google Ads, które musisz poznać, zanim zdecydujesz się na konkretne rozwiązania.

 

Kampania tekstowa

Kampania tekstowa składa się z reklam tekstowych w postaci trzech nagłówków, dwóch opisów reklamy i wyświetlanego adresu URL. W każdym nagłówku znajduje się tekst promujący produkty/usługi (o długości do 30 znaków). Nagłówek najbardziej przykuwa uwagę odbiorcy. Warto zadbać o jego oryginalność i zrozumiałą formę – by nie tylko dotrzeć do grupy docelowej, ale też przekonać ją do sprawdzenia oferty.

 

Kampania graficzna/display

Reklama w kampanii graficznej zawiera obraz informujący o firmie i jej usługach lub produktach. Użytkownicy, klikając reklamę w dowolnym miejscu, są przekierowywani do witryny. Reklamy graficzne mogą być wyświetlane na stronach internetowych oraz w innych miejscach w sieci reklamowej.

 

Tworząc kampanię graficzną, nie zapomnij o CTA (wezwaniu do działania) oraz zaakcentowaniu, jakiej firmy dotyczy reklama. To bardzo ważne, by klienci zapamiętali Twoje logo! Nie zapomnij też o tym, by w kreacji znalazła się informacja o cenie, wysokości zniżki lub zakresu promocji.

 

Kampania produktowa

Kampania produktowa to jedna z najlepszych form reklamy dla tych sklepów, które chcą w łatwy sposób dotrzeć do docelowej grupy odbiorców. Graficzne reklamy produktu wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google, gdy kupujący wyszukuje konkretny produkt lub usługę, np. spodnie. W kreacjach umieść zdjęcia, cenę i ewentualnie informacje o promocjach. Istnieje duża szansa, że użytkownik kliknie Twoją reklamę, zamiast przeglądać kilkadziesiąt stron produktów na stronach niżej wyświetlających się sklepów!

 

Kampania wideo

Kampanie wideo umożliwiają wyświetlanie reklam w filmach na platformie YouTube oraz w innych witrynach i aplikacjach w sieci partnerów Google. Reklamy wideo dzielą się m.in. na:

  • In-Stream, które można pominąć po 5 sekundach (wyświetlają się przed, w trakcie lub po filmie);
  • In-Stream niemożliwe do pominięcia, które, tak jak te powyżej, pojawiają się przed, w trakcie lub po zakończeniu wideo (maksymalna długość takiej reklamy to 15 sekund);
  • Discovery, które wyświetlane są w wynikach wyszukiwania na YouTubie zaraz obok powiązanych wideo lub na stronie głównej platformy (składają się z tekstu i miniatury zaczerpniętej z filmu);
  • przerywniki, wyświetlane przed filmem, w trakcie lub po. Nie można ich pominąć, a ich maksymalna długość to 6 sekund. Dobrze sprawdzają się podczas kampanii zasięgowych, których celem jest zwiększenie świadomości o marce.

     

    Jak rozliczany jest koszt reklamy Google Ads?

     

    Reklama tekstowa Google Ads rozliczana jest w systemie PPC (Pay Per Click). W ramach budżetu reklamowego, który przeznaczysz na daną kampanię, opłata pobierana jest tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie reklamę płacisz więc za fizycznie wejścia na stronę!

     

    Udana kampania Google Ads na przykładzie firmy Moniter

     

    Osoby reprezentujące platformę Moniter, na której można znaleźć liczne narzędzia i kursy, pozwalające na efektywne inwestowanie na rynku nieruchomości, zgłaszając się do nas, mieli już liczne grono stałych odbiorców. Celem kampanii, którą przeprowadziliśmy, było dotarcie do nowych osób.

     

    Aby zrobić to w sposób skuteczny, przeprowadzona przez nas kampania obejmowała działania płatne w Google Ads (reklamy tekstowe i graficzne), a także w serwisach Facebook, Youtube i Instagram. Udało nam się wygenerować:

     

    • ponad 50 000 zapisów na szkolenia internetowe (webinary);
    • ponad 15 000 pobrań e-booków (materiałów edukacyjnych, które wysyłane są do osób, które wypełniły formularz i wyraziły zgodę na komunikację e-mailową);
    • ponad 3,6 milionów obejrzeń filmów w serwisie Youtube;
    • ponad 13 000 reakcji na posty w mediach społecznościowych!

     

    Nie byłoby to możliwe bez przemyślanej strategii, dostosowanej do usług klienta i grupy docelowej. Właśnie dlatego, planując kampanię (szczególnie taką, która niesie za sobą koszty), trzeba uważać na błędy. Do najczęściej popełnianych należy m.in. nieznajomość grupy odbiorców, złe dopasowanie słów kluczowych, brak określonego celu działania czy… brak doświadczenia. Kampania to przecież nie tylko włączenie reklamy, ale przede wszystkim ustalenie wszystkich jej szczegółów, w tym przeprowadzenie analizy ryzyka.

    Znajomość pułapek, systemu reklamowego i dobrych praktyk to najlepszy sposób na uniknięcie niechcianych kosztów. Skontaktuj się z nami wspólnie zaplanujemy najlepsze rozwiązania, które już wkrótce przyniosą Twojej firmie zyski!