Wróć do Słownik marketera

Facebook Ads kampania

Facebook Ads

Trudno wyobrazić sobie dobrze zaplanowaną strategię marketingową bez zawarcia w niej kampanii Facebook Ads. Nic dziwnego, skoro to dzięki niej wielu klientów cieszy się dużymi zyskami. Czym są reklamy Ads na portalu Facebook i jak z nich korzystać? Wyjaśniamy.

Czym jest kampania Facebook Ads?

 

Facebook Ads to treści sponsorowane, wyświetlające się na tej platformie społecznościowej. Eksponowane są użytkownikom jako reklamy, przypisane do nich na podstawie zainteresowań oraz historii wyszukiwania.

 

Reklamy na portalu Facebook dzielą się na kilka rodzajów, które służą różnym celom. Można potraktować je jako:

 

  • Sposób na zwiększenie świadomości o marce czy sklepie. Celem więc nie będzie sprzedawanie konkretnego produktu lub usługi, tylko zapisanie się w pamięci danej grupy konsumenckiej. 
  • Sposób na pozyskanie leadów. Tworzenie postów zachęcających do kontaktu lub pozostawienie prośby o kontakt to skuteczne działanie, sprawiające, że klienci sami decydują się na kliknięcie reklamy.

 

Reklamy mogą pojawić się w kilku miejscach. Może być to m.in. newsfeed, panel boczny czy stories. Ciekawą opcją są także reklamy wideo, będące przerywnikiem pomiędzy i w czasie oglądania filmów przez użytkowników. Reklamy można konfigurować i samemu decydować o miejscu ich wyświetlania.

 

Ponadto, planując reklamę, nie trzeba koniecznie decydować się na zwykłe grafiki. Wręcz przeciwnie – Facebook umożliwia wybór różnych, oryginalnych formatów, jak np. karuzela. Składa się ona z kilku kart. Każda z nich może być opatrzona zdjęciem lub filmem. Ponieważ grafiki w karuzeli wyświetlają się obok siebie, można zaprezentować w ten sposób wiele produktów, np. z jednej serii.


Choć może być to zaskoczeniem, Facebook Ads to nie tylko reklamy na tym portalu. Pojawią się one także na Instagramie i Messengerze.

Chcąc zaplanować kampanię Facebook Ads, trzeba mieć na uwadze, że może ona składać się z więcej niż jednego zestawu reklam, a zestaw reklam może składać się z więcej niż jednej reklamy. 

 

Rodzaje reklam Facebook Ads

 

Oto rodzaje reklam Facebook Ads, które powinieneś wziąć pod uwagę, chcąc zaplanować przemyślaną kampanię.

 

Reklama z celem zasięgu

Reklamy z celem zasięgu umożliwiają zwielokrotnienie grona osób oglądających je. Cel pozwala zmaksymalizować zasięg lub liczbę wyświetleń przez cały czas trwania kampanii.

Pamiętaj, że każda prognoza dotycząca zasięgu i częstotliwości zależy od jakości poprzednich materiałów na stronie Facebook (ocena bierze pod uwagę ostatnie 90 dni).

 

Reklama z celem polubienia

Im więcej polubień zyskasz na stronie, tym większa szansa, że wzrośnie ich liczba pod postami. Ponadto im więcej osób obserwuje stronę, tym klienci chętniej sięgają po te rozwiązania. Dlaczego? Ponieważ mają pewność, że grono odbiorców, które dalej udziela się na stronie, docenia konkretną usługę lub produkt.

Kampanię zaplanujesz, wybierając „Aktywność”, a następnie „Polubienie strony”. Pozwala ona zrobić tylko jedną rzecz – polubić stronę, co dość efektywnie i tanio może przełożyć się na pozyskanie nowych fanów.

 

Reklama Lead Ads

Reklama Lead Ads ma na celu zdobycie kontaktu do potencjalnego klienta. To świetne narzędzie, ponieważ jest skróconą wersją klasycznych formularzy. Zazwyczaj reklama Lead Ads polega na wymianie, np. e-book za adres e-mail. Kontakt można zostawić za pomocą kilku kliknięć, bez konieczności ręcznego wpisywania danych.

Dzięki kampanii Lead Ads możesz pozyskać dane takie jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, miejsce zamieszkania, nazwa firmy, data urodzin czy zawód użytkownika.

 

Reklama produktowa

Reklama produktowa pomoże Ci zareklamować produkt lub daną grupę produktów. Tworzy się ją, wybierając w kolumnie „Konwersja” opcję „Sprzedaż z katalogu”.

Możesz skorzystać z dynamicznych reklam produktowych, np. karuzeli (10 zdjęć), kolekcji lub klasycznej reklamy z jednym obrazem. Dzięki nim skierujesz swoją ofertę do osób, które zasygnalizowały już zainteresowanie produktami dostępnymi na Twojej stronie.

Pamiętaj, że do reklamy produktowej trzeba stworzyć katalog produktów. 

 

Reklama z celem przejścia na stronę

Reklama z celem przejścia na stronę zachęca do wejścia na Twoją witrynę. Ten rodzaj reklamy zawsze powinien mieć przekonujące CTA (wezwanie do działania).

Nie zapomnij, że powinieneś mieć Pixela Facebooka na stronie, ponieważ inaczej tracisz okazję do targetowania odwiedzających. 

 

Jakie są największe zalety Facebook Ads?

 

Do największych zalet kampanii Facebook Ads należą:

 

  • możliwość dotarcia do dokładnej grupy docelowej – menadżer reklam pozwala określić płeć grupy odbiorców, wiek i zainteresowania;
  • możliwość zaplanowania przemyślanej kampanii nawet przy małym budżecie;
  • elastyczne rozliczanie za promocję (bez opłat abonamentowych);
  • możliwość promowania różnych form reklamowych (najczęściej wykorzystywane są grafiki, ale można też promować filmy lub wydarzenia);
  • remarketing, ponieważ jeśli użytkownik był już w sklepie, porzucił koszyk lub wszedł w interakcję, reklama do niego dotrze i przypomni o możliwości zakupu;
  • zaawansowane statystyki, które, przeanalizowane w sposób dokładny, umożliwią weryfikację rentowności kampanii.

 

Udana kampania Facebook Ads na podstawie firmy U Kawiarza

 

Nasze wdrożenie w firmie U Kawiarza (produkującej ziarna najwyższej jakości i szerzącej kulturę picia porządnej kawy) to idealny przykład tego, jak powinna wyglądać przemyślana kampania Facebook Ads. 

 

Chcąc dotrzeć do właściwego odbiorcy, uruchomiliśmy reklamy w sieci Facebook Ads. Wybraliśmy grupę odbiorców (przedsiębiorców) i zawęziliśmy ją do osób zainteresowanych piciem kawy. Przygotowaliśmy kilkadziesiąt wersji reklam, by ocenić, która wersja grafiki i tekstu wygeneruje najwięcej zamówień.

 

Uruchomiliśmy też wcześniej wspominany remarketing, czyli reklamy powracające, kierujące na stronę osoby, które już wcześniej ją odwiedziły. Wdrożyliśmy reklamy z efektem pełnoekranowym, wideo, ilustrujące krok po kroku, jak zamówić produkt. Zadbaliśmy przy tym, by z kampanii remarketingowej wykluczyć grupę odbiorców, która już złożyła zamówienie. Postaraliśmy się, by na grafikach i w treści reklamy pokazać najlepsze cechy produktu.

 

Efekt? Ponad 200 sprzedanych pakietów degustacyjnych, przygotowanych przez firmę.

 

Profesjonalne planowanie kampanii Facebook Ads

Planując kampanię, musisz wybrać cel reklamowy marki (np. jej rozpoznawalność, zasięg czy aktywność). W kolejnym etapie konfiguracji zoptymalizujesz budżet (wybierając pomiędzy dziennym a całkowitym). Czeka Cię także wybór grupy odbiorców i miejsca wyświetlania reklam.

 

Aby wszystkie te działania zaplanować bez ryzyka dużych strat finansowych, należy mieć odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Napisz do nas, porozmawiajmy o priorytetach, a specjaliści z Webmetro zaplanują dla Ciebie dopasowaną kampanię Facebook Ads!