Wróć do Słownik marketera

Displaye reklamy w Google

Displaye reklamy w Google

 

Czym jest reklama displayowa? Najprościej wyjaśniając, jest to wideo lub grafika, które mają zachęcić odbiorcę do realizacji celów marketingowych danej firmy, np. przejścia na stronę, czy budowania świadomości i rozpoznawalności marki. Co warto wiedzieć na jej temat i jakie są jej rodzaje?

 

Displayowa reklama Google – co warto o niej wiedzieć?

 

Reklama displayowa w Google to baner wyświetlany w różnych miejscach na stronie internetowej. Znajdziesz je na wszystkich portalach newsowych i blogach, które są partnerami sieci reklamowej Google i mają przeznaczony mały fragment miejsca na stornie www na taką grafikę. Banery te przedstawiają produkty lub usługi, często przekonując do siebie chwytliwym wezwaniem do działania.

 

Reklamodawcy chętnie korzystają z reklam Google, by zwiększyć skuteczność działań marketingowych. Największą ich zaletą jest to, że do sieci reklamowej Google należą miliony stron z całego świata.

 

Reklama displayowa w Google – jak to działa?

Właściciele stron udostępniają miejsce w witrynie, a Google na zlecenie reklamodawców umieszcza w nim materiały sponsorowane. W tym zestawieniu reklamodawca jest osobą, która płaci Google jak pośrednikowi.

 

Najpopularniejsze modele rozliczeń z reklam displayowych dla reklamodawców to:

 

  • CPA cost per action, czyli koszt za wykonanie konkretnej akcji przez odbiorcę;
  • CPC cost per click, czyli koszt związany z kliknięciem reklamy;
  • CPM cost per mile, czyli koszt za wyświetlenia (za każdy 1000 wyświetleń).

Warto wiedzieć, że reklamy Google docierają aż do 90% użytkowników internetu na całym świecie.

 

Jakie można wykorzystać reklamy displayowe Google?

Skoro już wiesz, czym jest reklama displayowa, teraz poznaj sposoby ich wykorzystania poprzez system reklamowy.

 

Kampania w Gmailu skupia się wyłącznie na poczcie wirtualnej. W jej przypadku reklamy wyświetlają się w skrzynce odbiorczej użytkownika. Reklama ma charakter interaktywny, reklamodawca może dodać do niej film lub formularz kontaktowy.

 

Standardowa kampania znajduje się w sieci reklamowej. Banery docierają do użytkowników korzystających z różnych stron internetowych, serwisów Google, a także platformy YouTube. Jako osoba zarządzająca kampanią, możesz modyfikować sposób wyświetlania reklam, np. określając grupę odbiorców.

 

Inteligentna kampania w sieci marketingowej dobrze sprawdzi się podczas pozyskiwania klientów i zwiększania konwersji. Może być wykorzystana np. do remarketingu, aby zachęcić do zakupu te osoby, które nie sfinalizowały zakupu lub jedynie przeglądały asortyment.

 

Co oznacza inteligentna” w nazwie tej kampanii? To automatyczne określanie stawek, a także proste tworzenie banerów. Dzięki nim nie musisz mieć dużej wiedzy na temat dobrych praktyk tworzenia grafik, by Twoje reklamy były skuteczne. Ponadto, będą się one wyświetlały tam, gdzie przynoszą najlepsze wyniki.

 

Displayowe reklamy Google to prosty i skuteczny sposób na realizację celów marketingowych! Skorzystaj z naszych wskazówek, a niedługo zaczną przynosić Ci zyski.