Wróć do Słownik marketera

Budżet dzienny Google Ads

Budżet dzienny Google Ads

 

Budżet dzienny Google Ads to określona przez Ciebie średnia kwota dziennych wydatków na konkretną kampanię reklamową. Wskazuje też, ile pieniędzy w danym miesiącu przeznaczysz na reklamy. Co warto o nim wiedzieć?

 

Co musisz wiedzieć na temat budżetu dziennego Google Ads?

 

Google będzie optymalizować Twoje wydatki na kampanię pod kątem dni, w których występuje większe prawdopodobieństwo, że uzyskasz konwersję (wykonanie przez użytkownika zamierzonej czynności na stronie) oraz kliknięcia. 

 

Google podejmie decyzję m.in. na podstawie wysokiego natężenia ruchu w sieci danego wyszukiwania. Przez to może zdarzyć się, że w ciągu niektórych dni nie wykorzystasz swojego średniego budżetu, a w innych go przekroczysz (Google w maksymalnym przypadku podwoi dzienny budżet).

 

Jak wybrać średni budżet dzienny kampanii?

 

W Google Ads możesz wybrać średni budżet kampanii na podstawie celów reklamowych oraz kwoty, jaką chcesz wydać każdego dnia. Ułatwi Ci to planer skuteczności kampanii, który zoptymalizuje budżety w prowadzonych kampaniach. Pomocny okaże się także koszt kliknięcia (CPC), pozwalający na ustawienie maksymalnej kwoty, jaką chcesz zapłacić za kliknięcie reklamy.

 


Co się stanie, jeśli zmienisz budżet w środku miesiąca?

 

Ustalenie budżetu to niełatwa sprawa. Zdarza się, że ze względu na pojawienie się nowego produktu, usługi lub wzrost wejść na stronę będziesz chciał zwiększyć budżet na reklamę. Czy możesz to zrobić? Tak – edycja średniego budżetu dziennego jest dostępna przez cały czas. 

 

Zmiana budżetu w środku miesiąca nie ma wpływu na kwoty naliczane przez pozostałe dni. Oznacza to, że po zmianie budżetu wydatki nie przekroczą nowego średniego budżetu dziennego pomnożonego przez liczbę pozostałych dni miesiąca. Dla przykładu, jeśli Twój średni budżet dzienny wynosi 5 złotych, a 15 dnia miesiąca zmienisz go na 10 złotych, to w ciągu pierwszych 14 dni wydatki będą ograniczone przez miesięczny limit wynoszący 5 złotych pomnożony przez liczbę dni danego miesiąca. Gdy zmienisz średni budżet na 10 złotych, wydatki przez resztę miesiąca będą wynosić 10 złotych pomnożone przez liczbę pozostałych dni w danym miesiącu.

 

Co ważne, wtedy w ciągu pierwszych 14 dni wydatki mogą przekroczyć połowę miesięcznego limitu obciążeń, np. ze względu na wspomniane wcześniej natężenie zainteresowania danym zapytaniem. Przez to istnieje ryzyko, że wydatki za resztę miesiąca (po zmianie budżetu) nieznacznie przekroczą ustalony próg. Dlaczego? Ponieważ Google Ads będzie nabijać 10 złotych pomnożone przez pozostałe dni miesiąca, nie biorąc pod uwagę wcześniejszych informacji.

 

Budżet dzienny Google Ads – podsumowanie

 

Pomoc Google Ads nie oznacza, że należy całkowicie zdać się na jego decyzje. Ustalenie właściwego budżetu powinno zawsze uwzględniać sezonowość branży, konkurencję oraz budżet firmy. Znacząco ułatwisz sobie pracę, jeśli będziesz stosować budżety wspólne dla kont, które mają więcej niż jedną kampanię.