Pytania i Odpowiedzi

Czego oczekuje się ode mnie i mojego zespołu, aby współpraca z Webmetro odniosła sukces?

Współpraca składa się z etapów: wywiad, który pozwala zbadać Twój produkt lub usługę, opracować strategię działania i ustalić pożądany efekt kampanii. Wówczas ustalamy również zakres materiałów, które są nam potrzebne – zazwyczaj będą to grafiki do dalszej obróbki, wideo, logo firmy i tym podobne. Następnie, po uruchomieniu kampanii, powinniśmy być w stałym kontakcie, porównywać wyniki naszych kampanii z wynikami sprzedażowymi w Twojej firmie, oraz wdrażać usprawnienia, które rekomendujemy – np. nagrania wideo, zmiany na stronie internetowej.

Kiedy powinienem się spodziewać wyników?

Ilość pozyskanych leadów, zapytań czy sprzedaży zależy od kilku czynników: skuteczności strony internetowej (współczynnika konwersji), ilości konkurencji w Państwa niszy, stopnia optymalizacji kampanii oraz wysokości budżetu reklamowego. Aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba wykonać 3 miesięczną, testową współpracę i po okresie kwartalnej optymalizacji kampanii jesteśmy bardzo precyzyjnie w stanie określić estymację dalszych efektów.

Jakie branże lub rodzaje firm najlepiej pasują do Webmetro?
Webmetro współpracuje z firmami z 70 różnych branż – posiadamy skuteczne taktyki i rozwiązania między innymi dla: branży edukacyjnej, szkoleniowej, gastronomicznej, sportowej, artykułów spożywczych, BHP, elektroniki, budowlanej, informatycznej, medycznej, wyposażenia wnętrz, architektonicznej, prawniczej, motoryzacyjnej, nieruchomościowej, inwestycyjnej, poligraficznej, translacyjnej, obróbki metali, transportowej, eventowej… Pracujemy zarówno z firmami lokalnymi, jak z zasięgiem na wiele państw, w języku polskim czy angielskim.
Co, jeśli potrzebuję pomocy z przygotowaniem strony internetowej, sklepu, landing page’a?
Webmetro, oprócz usług prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku, w Google Ads i na Linkedinie, zapewnia kompleksową pomoc w budowaniu stron internetowych typu landing page, sklepów internetowych, czy blogów.
Kto będzie zajmował się moim kontem reklamowym?

Dla każdego konta reklamowego przypisany jest dedykowany opiekun, który od pierwszej rozmowy prowadzi konto, koresponduje z Państwem, przedstawia raporty i rekomendacje.

Jakie macie doświadczenie w kampaniach reklamowych?
Doświadczenie naszego zespołu w prowadzeniu reklamy internetowej to ponad 8 lat, w czasie których zarządzaliśmy budżetami reklamowymi przekraczającymi 20 mln zł. Zespół skupia 12 specjalistów, wśród których są projektanci strategii, twórcy stron internetowych, lejków marketingowych, eksperci ds. reklam.
Jak przebiega kontakt z Webmetro po podpisaniu umowy?
Po nawiązaniu współpracy umawiamy się z Państwem na indywidualne spotkanie w formie wideorozmowy, podczas której omawiamy cele, założenia, budżet, grupę docelową. Następnie otrzymują Państwo dostęp do wirtualnego dysku, na którym gromadzone są materiały i instrukcje. Po zatwierdzeniu przygotowanych przez nas kreacji reklamowych, rozpoczyna się emisja kampanii – co trwa około 5-7 dni roboczych od momentu uzyskania materiałów. Po starcie kampanii nieustannie ją optymalizujemy i udoskonalamy, będąc w stałym kontakcie. Raz w miesiącu spotykamy się na omówienie efektów i rekomendacji.
W jaki sposób raportowane są efekty kampanii?
Podczas spotkania wdrożeniowego ustalamy z Państwem najwygodniejszą formę raportowania – wizualne, rozbudowane raporty, w których zamieszczane są wszelkie dane z kampanii: wyniki, budżet, koszty poszczególnych kampanii i formatów, lokalizacji, wieku i płci, urządzeń… Przedstawiamy również najskuteczniejsze reklamy i rekomendacje do dalszego rozwoju kampanii, wyniki testów A/B i informujemy o nowościach.
Czy możliwa jest jednorazowa kampania reklamowa?

Stawiamy na stałą współpracę, gdzie 1 kwartał jest dedykowany na zbudowanie stabilnego efektu. Nie wdrażamy kampanii trwających przykładowo 1 miesiąc, chyba że towarzyszą im inne, stałe działania reklamowe.

Jaki jest minimalny czas trwania umowy?
Minimalny czas trwania umowy wynosi 3 miesiące – dla kampanii reklamowych.
Co otrzymuję oprócz kampanii reklamowej w ramach usługi?
Zestaw podstawowych kreacji graficznych i tekstowych, konfigurację analityki internetowej, rekomendacje zmian na stronie, doradztwo przy projektowaniu lejka sprzedaży.
Ile czasu trwa uruchomienie kampanii?
Od 5 do 10 dni roboczych w zależności od stopnia rozbudowania kampanii.
Ile czasu trwa przygotowanie strony internetowej?
Od 5 do 10 dni roboczych w zależności od stopnia rozbudowania strony, ważnym elementem jest dostarczanie materiałów, o których informujemy podczas rozmowy wdrożeniowej.
Czy w ramach obsługi reklamy na Facebooku będą dodawane również posty “organiczne” (bezpłatne) na naszym fanpage/ stronie na Facebooku?
Webmetro zawsze służy radą i wsparciem przy planowaniu działań organicznych, jednak nasze prace skupiają się na reklamach – nie prowadzimy profili społecznościowych dla naszych klientów.
Na jakie opłaty powinienem się przygotować?
Na opłatę składają się: jednorazowa opłata wdrożeniowa, która pozwala nam skonfigurować konto, analitykę, grupy docelowe; stały, comiesięczny abonament stanowiący wynagrodzenie i wreszcie budżet reklamowy, który pobierany jest przez systemy reklamowe (Facebook, Google lub Linkedin).
Czy liczba kampanii w jakiś sposób jest ograniczona?
Nie, ilość reklam i kampanii zależy od wielkości budżetu reklamowego – przy większych budżetach konta są dużo bardziej rozbudowane i nie ma limitu ilości reklam.
Czy Webmetro jest płatnikiem VAT?
Tak, płacimy 23% VAT.
Czy prowadzicie kampanie w innych językach niż polski?
Jak najbardziej – mamy doświadczenie w kampaniach anglojęzycznych czy niemieckojęzycznych, możemy tworzyć kampanie również w innych językach, przy wsparciu tłumacza lub Państwa.