Łączy nas Marketing

Podcast dla przedsiębiorców i marketerów, którzy chcą efektywnie pozyskiwać klientów przez internet oraz zrozumieć marketing.

Podcast

Odcinek # 19

Pomiary – tajny składnik sukcesu. Case study: jak schudłem 6kg w 1 miesiąc

13 grudnia 2021

Drogi słuchaczu, witam Cię serdecznie! Dzisiaj porozmawiamy o tajemniczym składniku sukcesu, nie tylko w biznesie, ale również w życiu osobistym, czyli o pomiarach. Zapraszam!

Transkrypcja

Pomiary – tajny składnik sukcesu. Case study: jak schudłem 6kg w 1 miesiąc

Drogi słuchaczu, witam Cię serdecznie! 

Z tej strony Dawid Witych, a to jest podcast „Łączy nas marketing”, gdzie opowiadam o tym czego nauczyłem się po wydaniu 32 milionów złotych na reklamę w internecie jako właściciel agencji.

Cześć, drogi słuchaczu! Witam w „Łączy nas marketing”. Dzisiaj porozmawiamy o tajemniczym składniku sukcesu, nie tylko w biznesie, ale również w życiu osobistym, czyli o pomiarach. Chciałem to powiedzieć na bazie swojego doświadczenia, porównując dwa obszary: prywatny i ten biznesowy. Jak schudłem sześć kilogramów w dość krótkim czasie? No właśnie dzięki pomiarom. Jak to wyglądało w praktyce?

Otóż, pewnie jak wielu z Was, drodzy słuchacze, w czasie pandemii nabraliśmy trochę zbędnych kilogramów, które warto było zrzucić. Stwierdziłem, że spróbuję różnych metod, żeby do tego doprowadzić. Pierwsze moje podejście to była dieta pudełkowa, gdzie była wyznaczona ilość kalorii, wyznaczona ilość węglowodanów oraz białka, które trzeba spożywać i wówczas założyłem, że samo to, że będę pilnował tej diety spowoduje, że już ten nadmiar kilogramów zrzucę. Okazało się, że to nie wystarczy, ponieważ efekt był wprawdzie zauważalny – dokładnie jeden kilogram mniej wagi, ale jakby zależało mi na przynajmniej pięciu.

Taki sobie cel postawiłem. Podszedłem do tematu bardziej kompleksowo, czyli zrobiłem sobie taką check listę, co się musi wydarzyć, żebym schudnął. Pierwsza rzecz poszedłem do specjalisty, czyli skorzystałem z wiedzy osoby, która miała duże doświadczenie i odpowiednią wiedzę, żeby mi doradzić co krok po kroku należy zrobić. Specjalista zalecił mi odpowiednią ilość kroków dziennie, czyli minimum pięć tysięcy, zalecana ilość – osiem tysięcy kroków, tak żebym miał jakiś minimalny wysiłek fizyczny. Oprócz tego, zaopatrzyłem się w rower, to był okres wakacyjny więc stwierdziłem, że akurat mam 10 kilometrów do pokonania w jedną stronę z domu do biura, więc jest to doskonały pomysł, żeby w ten sposób dojeżdżać.

Kolejna rzecz, dietetyk rozpisał mi dietę, która była dopasowana indywidualnie do moich potrzeb i preferencji. Po zastosowaniu tych trzech czynników, czyli pomiar ilości kroków, oczywiście realizacja tych kroków, odpowiednia dieta, oraz regularny sport, czyli w tym przypadku rower, dało bardzo fajny efekt, ponieważ dosłownie w ciągu, żeby nie skłamać, trzech tygodni udało się zrzucić pięć kilogramów i w ciągu miesiąca był to wynik 6 kilogramów, z którego byłem bardzo zadowolony, bo był ponad plan. Teraz, dlaczego o tym mówię, chociaż nie jest to związane de facto z marketingiem? Ponieważ dokładnie w ten sam sposób działa to w marketingu internetowym.

Zwróćmy uwagę, że aby wiedzieć czy my jesteśmy ze swojej reklamy w internecie zadowoleni, czy ona przynosi odpowiedni efekt, to my musimy wyznaczyć sobie cel, że na przykład chcemy generować w sklepie internetowym pięć zamówień dziennie, miesięcznie, kwartalnie, jeżeli mamy klienta super premium, ale raczej w sumie przy większej ilości. Jeżeli chcemy więcej zapytań od potencjalnych klientów to też powinniśmy wiedzieć, że jest to na przykład pięćdziesiąt zapytań w miesiącu, które chcielibyśmy osiągnąć, z których określona ilość przekłada się na sprzedaż i wtedy mamy odpowiedni wynik finansowy. Teraz, żeby zważyć czy my ten efekt osiągamy to musimy skorzystać z analityki internetowej, czyli musimy mieć na przykład Problem Analytics podpięty na naszą stronę internetową i mierzyć czy udało nam się tą odpowiednią ilość tych zapytań, czy sprzedaży dostarczyć.

Żeby to osiągnąć musimy podejść do specjalistów, czyli na przykład do agencji reklamy internetowej, którzy ułożą taktykę dla firmy, jak krok po kroku to zrobić. Zazwyczaj taka taktyka składa się z odpowiedniego dopasowania treści na stronie internetowej, odpowiedniej reklamy, czyli ściągnięcia potencjalnych klientów, którzy z tej strony złożą zapytania czy dokonają zakupu i na końcu zmierzenie tego efektu, że udało się ten target zrealizować. Także zwróćmy uwagę jak bardzo podobny proces to jest, żebyśmy osiągnęli taki sukces w biznesie jak to de facto wygląda w życiu prywatnym.

Także waga i Analytics są bardzo ważnymi elementami tego, żebyśmy wiedzieli czy idziemy w dobrym kierunku czy nie. Jeżeli natomiast, drogi słuchaczu, potrzebujesz takiego wsparcia od specjalistów, jak właśnie ten marketing internetowy w twojej firmie rozkręcić, niezmiennie zapraszam na stronę www.webmetro.pl, tam jest możliwość zamówienia bezpłatnej rozmowy, doradzimy i podpowiemy jak to zrobić i przygotujemy plan działania. Wielkie dzięki za wysłuchanie tego odcinka. Subskrybuj, oglądaj kolejne. 

Do zobaczenia, cześć.

Chcesz pozyskiwać klientów przez internet?

Sprawdź, w jaki sposób możemy Ci pomóc! Kliknij tutaj i umów się na rozmowę.