Łączy nas Marketing

Podcast dla przedsiębiorców i marketerów, którzy chcą efektywnie pozyskiwać klientów przez internet oraz zrozumieć marketing.

Podcast

Odcinek # 3

Pięć miejsc z których pozyskamy klientów z Internetu

23 sierpnia 2021

W trzecim odcinku podcastu przybliżam temat pięciu miejsc, z których możesz zdobywać klientów z Internetu: Google Ads, YouTube Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads oraz Mailing!

Transkrypcja

5 miejsc na zdobycie klientów z internetu

Cześć! Witam w „Łączy nas marketing”. Dziś przybliżę temat pięciu miejsc, z których możesz zdobywać klientów z internetu.

Warto przed przystąpieniem do kampanii reklamowej zaplanować sobie skuteczną stronę internetową, gdzie będziemy z tych reklam kierować naszych potencjalnych klientów.

Strona docelowa do generowania zapytań

Jeżeli mamy firmę usługową czy produkcyjną i chcielibyśmy zdobyć więcej zapytań od potencjalnych klientów, powinniśmy zadbać o to, żeby nasza strona była krótka i konkretna. Musimy zadbać, żeby prezentowała swoimi nagłówkami korzyści, hasłowo zawierała proste grafiki, no i wezwanie do działania. Dodatkowo niezbędny jest formularz, który użytkownik powinien wypełnić, jeżeli jest zainteresowany.

Dopasowane produkty do naszego sklepu internetowego

W przypadku sklepu internetowego również powinniśmy zadbać o prostotę zdjęcia produktów, łatwe przejście do procesu zakupowego, krótki proces zakupowy i zbieranie tylko niezbędnych informacji tak, żeby ten współczynnik kończenia zakupów był jak najwyższy.

Płatne systemy reklamowe

Kiedy już wiemy jaką stronę i jakie korzyści chcemy promować, wskazuje miejsca, gdzie można w sposób powtarzalny oraz przewidywalny dotrzeć do naszej grupy docelowej. Są to przede wszystkim płatne systemy reklamowe, czyli miejsca, gdzie są udostępniani użytkownicy, którzy wyrazili zgodę na marketing. Wykupując przestrzeń reklamową, możemy do nich docierać.

Planując wydatek na płatne systemy reklamowe, powinniśmy go podzielić na dwie części. Pierwsza część to jest budżet na obsługę agencji, czyli to, co będziemy płacić naszemu specjaliście, który będzie tę reklamę ustawiał, optymalizował, konfigurował. Druga część to budżet na kliknięcia w systemie, czyli to, co dopłacamy bezpośrednio tam, gdzie nasze reklamy się wyświetlają.

Google Ads

Pierwszym takim systemem gdzie znajdują się nasi potencjalni klienci, z pewnością jest Google Ads. Załóżmy, że sprzedajemy sukienki w Warszawie. Wpisując w wyszukiwarkę „eleganckie sukienki Warszawa”, możemy trafić do naszego potencjalnego klienta zawsze wtedy, kiedy ma potrzebę kupić taką sukienkę. Mając sklep internetowy, dodatkowo możemy wyświetlić tzw. reklamę produktową, czyli pokazać już na miniaturce jak nasz proponowany produkt wygląda. Wtedy prawdopodobieństwo tego, że użytkownik zakończy taką transakcję, wzrasta. Jest to skuteczny format. Jeżeli chcielibyśmy dotrzeć szerzej do użytkowników z proponowaną przez nas usługą lub produktem, możemy pokazać się banerem reklamowym. Tutaj Google Ads współpracuje z różnymi portalami internetowymi, takimi jak Onet czy Pudelek. To wszystko jest dostępne, żeby dotrzeć do naszej grupy odbiorców.

YouTube Ads

Kolejnym takim miejscem jest YouTube. To również jest część systemu reklamowego Google, natomiast tam mamy inne możliwości. Mając materiał wideo możemy go promować zarówno w takim formacie z możliwością pominięcia. Czyli załóżmy, że znaleźliśmy jakiś interesujący film na YouTube, wyświetla nam się wcześniej reklama – możemy ją pominąć. Jeżeli w ciągu pierwszych pięciu sekund zostanie to przez użytkownika pominięte, to nie ponosimy kosztów za odtworzenia tego filmu, więc możemy docierać do dosyć zaangażowanych odbiorców. Drugim formatem na YouTube jest reklama banerowa. Czyli możemy krótko opisać nasze rozwiązania i dopiero jeżeli użytkownik, przeglądając portal YouTube kliknie w to, dopiero ponosimy koszt.

Facebook Ads

Kolejny system reklamowy, który pozwala nam wyświetlać zarówno reklamy wideo jak i tekstowe oraz graficzne jest Facebook. Tutaj są bardzo szerokie możliwości określenia naszej grupy odbiorców. Załóżmy, że jesteśmy szkołą, która poszerza kompetencje naszych dzieci. Niech to będzie przygotowanie do matury. Możemy bardzo precyzyjnie dotrzeć do dzieci w wieku od 18 do 19 lat, które uczęszczają do szkoły średniej i interesują się np. jakimiś wybranymi przedmiotami. Możemy również dotrzeć do rodziców tych dzieci, czyli do osób, które mają dzieci w tym wieku, mają wybrane zainteresowania i mają określoną płeć, czyli są w naszej grupie docelowej.

LinkedIn Ads

Kolejny system to LinkedIn Ads. Jeżeli mamy użytkownika biznesowego, chcielibyśmy dotrzeć na przykład do konkretnych stanowisk w korporacji czy właścicieli firm z określonych branż – Linkedin zdecydowanie będzie najlepszym rozwiązaniem. Możemy sprofilować reklamę zarówno taką podobną do Facebooka – czyli reklamę, która wyświetla się w czasie przeglądania portalu. Możemy także zrobić reklamę wychodzącą, czyli maile, które będą profilowane do określonej grupy zawodowej. Trzeba podkreślić, że jest to najdroższy system reklamowy, ponieważ on jest rozliczany bezpośrednio w dolarach, więc te ceny idą znacznie w górę. Natomiast przy użytkownikach biznesowych serdecznie polecam ten system, przynosi on najlepsze efekty.

Mailing

Kolejny system to system mailingowy. Istnieje wiele programów – GetResponse, FreshMail oraz wiele innych, które pozwalają na zarządzanie naszą bazą mailingową. Wraz ze wzrostem tej bazy mailingowej pobierana jest wyższa opłata za korzystanie z takiego systemu.

W tym przypadku zakładam, że mamy jakąś grupę odbiorców, którą zebraliśmy za pomocą formularzy kontaktowych czy za pomocą ludzi, którzy dokonali zakupów w naszym sklepie internetowym. Możemy wielokrotnie wysyłać im różne ciekawe oferty naszych produktów, edukować oraz wysyłać wartościową treść tak, aby docelowo nasi użytkownicy kupili nasze produkty wielokrotnie.

Serdecznie dziękuję za uwagę. Jeżeli chciałabyś, żebyśmy pomogli ci ustawić ścieżkę pozyskiwania klientów z internetu właśnie z wykorzystaniem tych systemów reklamowych, wejdź na naszą stronę www.webmetro.pl. Tam będzie możliwość zamówienia bezpłatnej konsultacji z Webmetro.

Dzięki za uwagę, cześć!

Chcesz pozyskiwać klientów przez internet?

Sprawdź, w jaki sposób możemy Ci pomóc! Kliknij tutaj i umów się na rozmowę.