Łączy nas Marketing

Podcast dla przedsiębiorców i marketerów, którzy chcą efektywnie pozyskiwać klientów przez internet oraz zrozumieć marketing.

Podcast

Odcinek # 8

Jaki budżet muszę mieć, aby pracować z agencją?

27 września 2021

Dzisiaj w „Łączy Nas Marketing” poruszę temat: „jaki budżet trzeba mieć, aby pracować z agencją?”. Jest to zupełnie naturalne pytanie, jeżeli zaczynamy przygodę w delegowaniu naszej kampanii reklamowej profesjonalistom. I tutaj, żeby odpowiedzieć sprawnie na to pytanie, powinienem pokazać z czego tak naprawdę składa się taki budżet na obsługę agencji.  Dobrego słuchania!

 

Transkrypcja

Jaki budżet muszę mieć, aby pracować z agencją?

Cześć! Z tej strony Dawid Witych, a to jest podcast „Łączy Nas Marketing”, gdzie opowiadam o tym, czego nauczyłem się po wydaniu 32 milionów złotych na reklamę w internecie jako właściciel agencji.

Dzisiaj w „Łączy Nas Marketing” poruszę temat: „jaki budżet trzeba mieć, aby pracować z agencją?”. Jest to zupełnie naturalne pytanie, jeżeli zaczynamy przygodę w delegowaniu naszej kampanii reklamowej profesjonalistom. I tutaj, żeby odpowiedzieć sprawnie na to pytanie, powinienem pokazać z czego tak naprawdę składa się taki budżet na obsługę agencji. Po pierwsze jest to budżet na abonament, czyli stricte obsługę przez specjalistów naszych systemów reklamowych. 

Po drugie jest to budżet na kliknięcia w systemie reklamowym. Czyli jeżeli korzystamy czy to z LinkedIn, czy Facebooka, czy Google’a, to tam wykupuje się płatne miejsce na dotarcie do naszej grupy docelowej. I w tym przypadku płacimy niezależnie systemowi reklamowemu za to, żeby móc dotrzeć do naszego idealnego odbiorcy pieniążki. Kolejna rzecz to jest budżet na tworzenie materiałów. To jest taka rzecz często pomijalna w planowaniu współpracy, ale trzeba uwzględnić to, że będą tworzone różnego rodzaju strony typu landing page, że będą aktualizacje strony internetowej, że będzie tworzenie banerów graficznych pod kampanie, że będzie czasami tworzenie czasami tekstów na blog, czasami uaktywnienie naszego fanpage’a i powinniśmy mieć taką osobę w zespole, której możemy delegować te rzeczy, które rekomenduje agencja, czy również podzlecić wykonanie tego typu dodatkowych czynności, aby cała komunikacja, którą dajemy na zewnątrz, była spójna z tym, co również robimy w płatnych kampaniach reklamowych.

Reasumując, na przykładzie, jakbym miał to jakoś porównać, to jeżeli podpisujemy umowę z operatorem komórkowym, to płacimy abonament za to że możemy korzystać z tej sieci oraz płacimy za dodatkowe połączenia telefoniczne, które nie wchodzą w skład abonamentu. W tym przypadku będą to kliknięcia z Facebook’a, Google’a, czy LinkedIn’a. I teraz: jak powinniśmy sobie zaplanować ten budżet? Otóż ja zawsze mówię, że powinien być to przedział od 5 do 15 proc. przychodu ze sprzedaży w naszej firmie. Mamy różnej wielkości firmy: jeżeli jesteśmy zaczynającą firmą i nie mamy nawet tego miliona przychodu jeszcze rocznie, to powinniśmy tutaj przeznaczyć po prostu stałą kwotę, która pewnie będzie przekraczała często te 15 proc.

Potem systematycznie, jak rośnie nasza firma, możemy zmniejszać tę kwotę tak, żeby dojść do 5 proc., jako tej stałej wartości miesięcznej, którą przeznaczamy na reklamę, na marketing w internecie. Weźmy sobie przykład: załóżmy, że abonament za obsługę reklamową agencji to jest 1500 zł netto, że korzystamy tylko z Facebooka na początku i przeznaczamy budżetu (żeby dotrzeć do naszej grupy docelowej) 4 tysiące. Załóżmy, że w czterech tygodniach miesiąca koszt pozyskania ludzi na webinar, który chcielibyśmy promować, żeby tak dotrzeć do naszej grupy odbiorców, jesteśmy firmą szkoleniową na przykład, to jest koszt 1000 złotych miesięcznie, dlatego też 4 tysiące to będzie taki budżet.

Oprócz tego mamy programy do obsługi webinarów, przygotowujemy prezentacje, robimy stronę, landing page do zapisów na webinar, no i generalnie koszt obsługi tego wszystkiego poprzez naszego marketera oraz małych programów, które kosztują paręset złotych miesięcznie, to będzie łącznie 4 tysiące złotych. Więc jak sobie to wszystko podsumujemy, wychodzi nam, że aby, korzystając z agencji marketingowej, oraz dotarcia poprzez Facebook do grupy docelowej i prowadząc raz w tygodniu webinar, potrzebowalibyśmy 9 i pół tysiąca złotych netto miesięcznie, żeby sobie taką współpracę zaplanować. Teraz weźmy pod uwagę, że jesteśmy sklepem internetowym. No to tutaj musimy też wiedzieć jaki mamy zwrot z inwestycji. Załóżmy, że sobie bierzemy abonament 1500 złotych, również mamy 4000 na reklamę, podwójny zwrot z inwestycji, czyli to nam przynosi, że każda wydana złotówka to dwa złote, więc mamy tutaj 8 tysięcy przychodu z budżetu, nie mamy kosztów stałych związanych z landing page, ponieważ mamy sklep internetowy, którego ewentualnie abonament kosztuje paręset złotych miesięcznie. Więc tutaj, w tym przypadku, wydajemy około 5 i pół tysiąca na obsługę reklamową, z czego mamy 8 tysięcy przychodu.

Dzięki za uwagę. I pamiętajcie, obserwujcie podcast i subskrybujcie kolejne odcinki. Cześć!

Chcesz pozyskiwać klientów przez internet?

Sprawdź, w jaki sposób możemy Ci pomóc! Kliknij tutaj i umów się na rozmowę.