Łączy nas Marketing

Podcast dla przedsiębiorców i marketerów, którzy chcą efektywnie pozyskiwać klientów przez internet oraz zrozumieć marketing.

Podcast

Odcinek # 6

W jaki sposób pracować z agencją marketingową?

13 września 2021

W dzisiejszym odcinku opowiem, w jaki sposób pracować z agencją marketingową, aby to przekładało się na jak najlepsze wyniki kampanii. Dobrego słuchania!

 

Transkrypcja

W jaki sposób pracować z agencją marketingową?

Cześć! Z tej strony Dawid Witych, a to jest podcast „Łączy Nas Marketing”, gdzie opowiadam o tym, czego nauczyłem się po wydaniu 32 milionów złotych na reklamę w internecie jako właściciel agencji. Witam Cię serdecznie, drogi słuchaczu. W dzisiejszym odcinku opowiem, w jaki sposób pracować z agencją marketingową, aby to przekładało się na jak najlepsze wyniki kampanii. Otóż na samym wstępie, kiedy podejmuje się pracę z agencją, jest wiele informacji do wymiany. Przede wszystkim, jest taki wywiad w postaci briefu, gdzie agencja dowiaduje się, jaki jest model biznesowy, jakie produkty są najważniejsze, jaka jest grupa docelowa, jakie są zakładki, jak są poukładane na stronie internetowej itd., itd.

Są to szczegóły, które mogą być dosyć nużące z punktu widzenia osoby zarządzającej marketingiem i w pewnym momencie, czasami jest tak, że gdzieś tam agencja musi wręcz przypominać o przyznaniu jakichś dostępów czy o udzieleniu odpowiedzi na jakieś pytanie. No i tutaj warto zainwestować czas we wdrożenie kampanii, żeby to było na jak najwyższym poziomie szczegółowości, ponieważ to są rzeczy, o które nie pyta agencja dlatego, że nie chce jej się sprawdzić na stronie internetowej, tylko po prostu chce jak najlepiej poznać to od strony przedsiębiorcy, od strony osoby zarządzającej marketingiem, od strony rzeczy, których nie widać, żeby zdradzić takie dane biznesowe, które potem się przełożą na wyniki kampanii.

Jest to szczególnie istotne, ponieważ agencja zawsze spojrzy ze świeżej perspektywy na biznes i to tak naprawdę będzie procentować w postaci bardzo dobrych wyników potem w kampanii, jeżeli te wdrożenie będzie przeprowadzone kompleksowo. Jak już mamy pierwsze miesiące kampanii reklamowej, to przede wszystkim warto czytać i analizować raporty statystyczne, które podsyła agencja i nie bać się zadawać pytań. Czasami tam występują jakieś pojęcia, jakieś wskaźniki, które mogą być niezrozumiałe od strony przedsiębiorcy, od strony zarządzającego marketingiem. Nie ma głupich pytań, nie należy się tego bać i powinniśmy jak najbardziej interpretować.

Przykład to jest konwersja, różne rodzaje konwersji, te cele biznesowe są zawsze określane. W takich raportach warto weryfikować, czy one są dla nas najcenniejsze, czy na dany moment te rzeczy, które są promowane są wybrane w dobrej kolejności i zadawać pytania odnośnie do tego, jak można zaplanować strategię, jak można wypromować te produkty, usługi, które są dla nas najważniejsze, jak dalej rozwijać współpracę. A najlepszym sposobem na to, żeby wymieniać taką informację zwrotną, są konsultacje. Często jest taka tendencja, że w tych pierwszych miesiącach współpracy klienci bardzo chętnie korzystają z konsultacji, natomiast w tych dalszych miesiącach jest już takie flow, już jest współpraca między opiekunem kampanii a osobą, która zarządza, więc przychodzi taka pokusa, żeby rezygnować z tych konsultacji. Otóż one są bardzo ważne i tutaj rodzą się najlepsze pomysły. Też jak nagrywaliśmy opinie naszych zadowolonych klientów, to najczęściej padało takie zdanie, że te raporty statystyczne oraz te systematyczne konsultacje, to jest ważna przewaga naszej usługi. I zwróćmy uwagę, że na tych konsultacjach padają często po burzy mózgów pomysły, które prezentują przez tak naprawdę miesiące i lata współpracy, także trzeba z tego korzystać i trzeba wypracować na tych konsultacjach takie wspólne flow, żeby ta współpraca zamieniała się na coraz lepsze wyniki. No i oczywiście w tych konsultacjach też zdradzać swoje plany strategiczne, zdradzać w jakim kierunku idzie firma, co jest w danym momencie najważniejsze, żebyśmy też dopasowywali kampanię do tego, co jest istotne.

I w drugą stronę to musi działać, czyli wspierać agencję w tym, żeby mogła wdrażać jak najlepsze kampanie reklamowe. Co przez to rozumiem? Bardzo często jest tak, że na przykład przedsiębiorca mówi, że prowadzimy biznes, załóżmy, wymiana opon i mówimy, że teraz by trzeba było zrobić kampanie promujące opony zimowe, więc trzeba pod to przygotować odpowiednią stronę, odpowiedni landing page czyli dostarczyć materiały do agencji, bądź zlecić przygotowanie takiego landing page’u, takiej strony internetowej. Tu jest takie zagrożenie, że może się skończyć na rozmowie, że może to być niewdrożone w praktyce. Natomiast od strony biznesowej jest to bardzo ważne, żeby było dopasowywane do bieżących potrzeb firmy. Tak więc to wdrażanie materiałów, czy to zlecanie agencji poszczególnych prac, jest bardzo ważne, żeby ta współpraca szła w dobrym kierunku i żeby zwracała się na efekty biznesowe. Jeżeli też agencja daje rekomendacje, np. widzimy w kampanii Google Ads, że pewne słowa kluczowe przynoszą rezultaty, ale na przykład odpowiednio często nie pojawiają się na stronie internetowej i agencja prosi o to, aby wdrożyć więcej tych słów kluczowych, niech to będą właśnie „opony zimowe”, że po prostu powinna być taka podstrona, stworzona stała w naszym serwisie internetowym, która będzie zawierać opis tej usługi. No to trzeba taką rzecz wdrożyć, jeżeli mamy osobę, która zarządza u nas treścią strony wewnątrz firmy, no to powinniśmy to zdanie potraktować bardzo poważnie i dopilnować, żeby było zrobione w terminie. Podsumowując, kluczem do sukcesu jest taka obustronna wymiana informacji, czyli że zarówno klient daje tutaj swoje rekomendacje, swoje priorytety podaje, pokazuje swoją wizję, w jakim kierunku to się powinno rozwijać, jak i agencja mówi co trzeba zrobić żeby po stronie kampanii reklamowej coś się działo i te rzeczy były wdrożone i jeżeli coś wymaga po stronie klienta zrobienia, to oczywiście klient nie musi tego robić samodzielnie, tylko może to zdelegować: czy swojemu zespołowi, czy swoim podwykonawcom, czy agencji pewne rzeczy. Natomiast musi to być zrobione i po dwóch stronach skutecznie realizowane.

Dziękuję za uwagę, zapraszam do obserwowania, subskrybowania podcastu i do usłyszenia w kolejnym odcinku. Cześć.

Chcesz pozyskiwać klientów przez internet?

Sprawdź, w jaki sposób możemy Ci pomóc! Kliknij tutaj i umów się na rozmowę.