Łączy nas Marketing

Podcast dla przedsiębiorców i marketerów, którzy chcą efektywnie pozyskiwać klientów przez internet oraz zrozumieć marketing.

Podcast

Odcinek # 9

Jak pozyskiwać klientów za pomocą reklamy?

4 października 2021

Dzisiaj w „Łączy Nas Marketing” poruszę temat: „Jak pozyskiwać klientów za pomocą reklamy?”. Na początku chciałem użyć takiego porównania: tak naprawdę, żeby pomyśleć o reklamie w Internecie w sposób skuteczny, powinniśmy ją potraktować jak automat do kawy. Co mam na myśli? Otóż chodzi o to, że jeżeli na przykład jesteśmy w szpitalu, na uczelni, w jakimś biurowcu to mamy zlokalizowany automat do kawy, który jest ustawiony tam, gdzie przebywa grupa docelowa, która może kawę zamawiać.

 

Transkrypcja

 Jak pozyskiwać klientów za pomocą reklamy?

Cześć! Z tej strony Dawid Witych, a to jest podcast „Łączy Nas Marketing”, gdzie opowiadam o tym, czego nauczyłem się po wydaniu 32 milionów złotych na reklamę w internecie jako właściciel agencji.

Dziś porozmawiamy o tym, jak pozyskać klientów za pomocą reklamy.

 

Na początku chciałem użyć takiego porównania, że tak naprawdę, żeby pomyśleć o reklamie w internecie w sposób skuteczny, powinniśmy to potraktować jak automat do kawy. Co mam na myśli? Otóż chodzi o to, że jeżeli na przykład jesteśmy w szpitalu, na uczelni, w jakimś biurowcu to mamy zlokalizowany automat do kawy, który jest ustawiony tam, gdzie przebywa grupa docelowa, która może kawę zamawiać.

 

Więc tak samo powinniśmy podejść do reklamy w internecie. Powinniśmy mieć takie urządzenie jak automat do kawy, który pozwoli nam zmonetyzować naszych klientów i musimy być w odpowiednim miejscu tam, gdzie przebywa nasza grupa docelowa. 

 

Jak możemy to najprościej poukładać?

 

Otóż możemy przygotować sklep internetowy lub stronę internetową do składania zapytań, która pozwoli pełnić rolę takiego automatu, czyli generować zapytania czy generować sprzedaże. Powinniśmy również znaleźć platformę, która zapewni nam dojście do potencjalnych klientów. Takie platformy to mogą być te największe, które generują ponad 90% ruchu w internecie – Google i Facebook. 

Tam w dość prosty sposób możemy dojść za pomocą formatów reklamowych do naszej grupy odbiorców. Jeżeli natomiast nie chcemy sami bawić się w to, aby taki automat do kawy montować, konfigurować, żeby znaleźć miejsce, w którym przebywa nasza grupa docelowa, no to powinniśmy zlecić te prace dalej. Czyli albo znaleźć pracownika, który będzie u nas zajmował się marketingiem i ma takie doświadczenie albo freelancera, albo agencję.

W jednym z pierwszych odcinków wspólnie z moim wspólnikiem Markiem Piaskiem omawialiśmy, co jest najlepszym rozwiązaniem – jakie są wady i zalety poszczególnych form zlecenia takiej pracy. Jeżeli jeszcze macie problem z tym, komu zlecić taką kampanię – odsyłam was do tego odcinka.

Kolejna rzecz, którą powinniśmy przygotować, żeby pozyskiwać klientów za pomocą reklamy to tak zwany lejek sprzedażowy, czyli pomysł jak przyciągnąć tych naszych klientów w sposób skuteczny. 

Takim zupełnie podstawowym lejkiem może być to, że po prostu oferujemy naszą usługę. Jesteśmy salonem masażu i po prostu bierzemy 150 złotych za godzinę naszego masażu i za pomocą reklamy docieramy do potencjalnych klientów. 

Jeżeli natomiast traktujemy nasze usługi masażu jako taki lejek sprzedażowy, to tak naprawdę możemy dać dużo niższą cenę za usługę masażu i możemy namawiać klienta (jeżeli już przyjdzie na miejsce) do abonamentu.

Czyli, żeby na przykład z pierwszego masażu skorzystał w cenie 50 zł. Możemy oczywiście skrócić czas takiego masażu, żeby to nie była np. godzina, tylko krócej. Natomiast musi to być dobry produkt w niskiej cenie, który zapewni nam to, że klient będzie chciał dalej wracać i płacić abonament za usługę. 

Więc chociażby te 150 złotych miesięcznie jeżeli to będzie masaż raz w miesiącu. Jeżeli to będzie masaż częściej, to możemy oczywiście dać niższą cenę, ale suma zarobków (jeżeli ten klient na przykład gdy przychodził raz w tygodniu na nasze usługi masażu) będzie dużo wyższa. Tak właśnie powinniśmy podchodzić do reklamy w internecie, czyli ona powinna na tzw. lead’a małą usługę wygenerować, żeby dalej zmonetyzować tego klienta, żeby on powracał systematycznie. 

Jeżeli mamy sklep internetowy to podchodzimy w ten sposób, że oferując perfumy owszem, klient kupuje u nas perfumy po promocyjnej cenie, ale jest na tyle zadowolony z zakupu (dajemy mu różne próbki perfum do tego zamówienia czy takie kody rabatowe na kolejne zakupy), że on po prostu przyzwyczaja się je kupować tylko u nas. I jeżeli kupuje te perfumy raz w miesiącu, to już nie zastanawia się gdzie kupić ten produkt, tylko zawsze powraca systematycznie do nas i tylko zmienia na przykład markę tych perfum, ale już miejsce – ten nasz sklep internetowy jest powtarzalny.

Tak więc, reasumując – jeżeli chcemy efektywnie pozyskiwać klientów za pomocą reklamy, to:

  1. Powinniśmy sobie zapewnić miejsce, gdzie przybyła nasza grupa docelowa to żeby zrobić za pomocą  systemów reklamowych (Google, Facebook LinkedIn). 
  2. Powinniśmy mieć taki automat do generowania zapytań czy zamówień potencjalnych klientów, czyli strona internetowa, sklepy internetowe. 
  3. Budujemy lejek sprzedażowy, czyli taki inteligentny marketing, który pozwala nam zrobić to, że klient nie tylko raz kupi naszą usługę, ale będzie wielokrotnie do nas powracał i zapewni nam stały dochód z takiej transakcji. 

Mam nadzieję, że ten odcinek się podobał.

Jeżeli tak, zachęcam do subskrypcji i słyszymy się w następnym odcinku, cześć!

Chcesz pozyskiwać klientów przez internet?

Sprawdź, w jaki sposób możemy Ci pomóc! Kliknij tutaj i umów się na rozmowę.