Łączy nas Marketing

Podcast dla przedsiębiorców i marketerów, którzy chcą efektywnie pozyskiwać klientów przez internet oraz zrozumieć marketing.

Podcast

Odcinek # 13

Jak pozyskać Klienta z Webinaru? Wnioski praktyka

2 listopada 2021

Drogi słuchaczu, witam Cię serdecznie! Dzisiaj opowiem Ci jak pozyskiwać klientów z Webinaru – jako praktyk, osoba, która parędziesiąt takich webinarów poprowadziła.

Transkrypcja

Jak pozyskać Klienta z Webinaru? Wnioski praktyka

Drogi słuchaczu, witam Cię serdecznie! 

Z tej strony Dawid Witych, a to jest podcast „Łączy nas marketing”, gdzie opowiadam o tym czego nauczyłem się po wydaniu 32 milionów złotych na reklamę w internecie jako właściciel agencji.

Dziś porozmawiamy o tym, jak pozyskać klientów z webinaru.

Opowiem Ci to jako praktyk, osoba, która parędziesiąt takich webinarów poprowadziła. Zacznijmy od tego czym jest webinar. Jest to spotkanie online, gdzie prowadzimy taką video konferencję w stosunku 1: wielu słuchaczy. Najczęściej za pomocą jakiegoś komunikatora, który pozwala takie wydarzenia prowadzić oraz udostępniać prezentacje.

To, co powinniśmy przygotować przed webinarem, to jest właśnie prezentacja w Power Poincie, gdzie poprzez nasz wykład edukujemy naszych potencjalnych klientów oraz klientów o naszej specjalizacji. Powinniśmy również mieć program do webinarów. Ja osobiście korzystam z Evenea Live, bardzo polecam. 

Powinniśmy również przygotować kampanię reklamową, która pozwoli pozyskać uczestników. Na kampanię reklamową będzie składać się reklama w Google czy Facebooku, gdzie docieramy do naszej grupy docelowej. Powinniśmy również stworzyć stronę zapisów na takie wydarzenie, które będzie podłączona z automatyzacją. Automatyzacja polega na podłączeniu systemu do wysyłania maili wraz z konfiguracją programu, który wyśle link pozwalający zalogować się na wydarzenie,

W ramach mailingu powinniśmy przygotować maile przypominające o tym wydarzeniu. Ze statystyk wiemy, że jeżeli klient dostanie przynajmniej 3 – 4 przypomnienia o tym, że webinar się odbędzie, to znacznie zwiększa się prawdopodobieństwo tego, że faktycznie pojawi się on na takim szkoleniu online. 

Teraz przygotowując się do prowadzenia webinaru, powinniśmy mieć tak zwaną część merytoryczną. Najlepiej sprawdza się taka długość jak 45 minut. Nieprzypadkowo na całym świecie trwa lekcja 45 minut, ponieważ to jest optymalny czas, gdzie nasz słuchacz jest w stanie utrzymać uwagę. Teraz w dalszej części możemy przygotować tzw. ofertę sprzedażową, czyli jakąś jednorazową atrakcyjną dla naszej grupy docelowej propozycję, która pozwoli pozyskać słuchacza jako klienta. 

Jeśli chodzi o doświadczenie w tym co możemy proponować to najlepiej sprawdzają się takie produkty poniżej tysiąca złotych, ponieważ wiemy, że wtedy nie potrzeba już dodatkowych rozmów handlowca. Wystarczy dobrze przygotowana prezentacja sprzedażowa, żeby użytkownik już mógł podjąć decyzję kliknąć link, dokonać płatności i podjąć pozytywną decyzję o zakupie. Jeżeli mamy tzw. produkty premium, czyli droższe przynajmniej za 4 tysiące złotych no to powinniśmy postawić na taki model, gdzie klient zapisuje się na rozmowę telefoniczną poprzez webinar i my tak naprawdę zbieramy spośród tych osób, które będą oglądały webinar tych, którzy są potencjalnymi klientami dla naszych handlowców, żeby mogli domknąć transakcje na nasze produkty premium.

Jeśli chodzi o to, w jaki sposób praktycznie powinniśmy to zorganizować to tutaj może pomóc nasza agencja reklamy internetowej Webmetro, ponieważ posiadamy taką usługę jak lejek marketingowy właśnie pod webinar, w którym wdrażamy krok po kroku zarówno stronę sprzedażową, automatyzację oraz doradzamy jak przygotować prezentację, doradzamy jaki temat wybrać i przygotowujemy przede wszystkim kampanię reklamową, która skutecznie pozyskuje odbiorców. Webinary tak naprawdę przyciągają różną ilość uczestników w zależności od tego, jaką mamy branżę, jaką mamy niszę. Czy to jest produkt regionalny, czy może ogólnopolski a może ogólnoświatowy.

Możemy zarówno pozyskać paręset użytkowników jak i paru. Jeżeli to jest usługa niszowa, możemy również pozyskać tysiące potencjalnych klientów. Tutaj najczęściej ogranicza nas tak naprawdę tylko budżet reklamowy, o ile ta grupa docelowa jest odpowiednio duża. Tak więc zdecydowanie warto robić kampanie reklamowe, korzystając z Google’a Facebooka, które pozwolą nam namierzyć ludzi, którzy mają ten problem, który my za pomocą naszego wykładu, webinaru rozwiązujemy. 

Jeżeli te porady były dla Ciebie wartościowe i chcesz rozpocząć przygodę z webinarami, to zapraszam do zapisów na bezpłatne konsultacje na naszej stronie www.webmetro.pl podczas których pomożemy kompleksowo przygotować lejek pozyskujący klientów z webinaru. A jeżeli stwierdzisz, że chcesz zrobić to samemu, to mam nadzieję, że ten dzisiejszy odcinek był dla Ciebie wartościowy i już teraz wiesz jak poukładać sobie w głowie pozyskiwanie klientów za pomocą webinaru. 

Dzięki za wysłuchanie, cześć.

Chcesz pozyskiwać klientów przez internet?

Sprawdź, w jaki sposób możemy Ci pomóc! Kliknij tutaj i umów się na rozmowę.