Łączy nas Marketing

Podcast dla przedsiębiorców i marketerów, którzy chcą efektywnie pozyskiwać klientów przez internet oraz zrozumieć marketing.

Podcast

Odcinek # 10

Google czy Facebook – co lepiej wybrać przy reklamie mojej firmy?

11 października 2021

Dzisiaj porozmawiamy o tym, co jest lepsze – Google czy Facebook? Co lepiej wybrać, żeby reklama mojej firmy była jak najbardziej skuteczna? Zapraszam!

 

Transkrypcja

Google czy Facebook – co lepiej wybrać przy reklamie mojej firmy?

Cześć! Z tej strony Dawid Witych, a to jest podcast „Łączy Nas Marketing”, gdzie opowiadam o tym, czego nauczyłem się po wydaniu 32 milionów złotych na reklamę w internecie jako właściciel agencji. 

Cześć, cześć, witam serdecznie w „Łączy Nas Marketing”. Dzisiaj porozmawiamy o tym, co jest lepsze – Google czy Facebook? Co lepiej wybrać, żeby reklama mojej firmy była jak najbardziej skuteczna? To jest pytanie, które bardzo często słyszymy od naszych potencjalnych klientów. Postaram się dzisiaj jak najlepiej na przykładach odpowiedzieć na to pytanie. Otóż – co do zasady – reklama w Google lepiej sprawdza się w biznesach, które są powtarzalną odpowiedzią na potrzeby klienta, gdzie rynek jest duży, a rozwiązania dosyć proste do zrozumienia. Przykładowo, jeżeli szukamy usługi hydraulika w Warszawie wpisując „hydraulik Warszawa”, czy szukamy producenta okien w województwie pomorskim to za pomocą Google’a takie usługi dość łatwo wypromować. W dodatku trafiamy do użytkownika do użytkownika w czasie potrzeby rzeczywiste – on szuka teraz tej usługi i ma silną potrzebę, żeby z niej skorzystać. W przypadku e-commerce również, jeżeli klient jest zdecydowany na zakup, wpisuje na przykład „lakiery hybrydowe”, ponieważ szuka konkretnie sklepu internetowego, gdzie mógłby je kupić. Tak samo w przypadku odkurzaczy automatycznych czy innych rzeczy, które w łatwy sposób można zamówić za pomocą sklepu internetowego, gdzie użytkownik tak naprawdę już jest na tym etapie, że porównał sobie różne oferty, że już ogląda to najczęściej w sklepie typu RTV AGD, czy generalnie w galerii, jeżeli chodzi o zakup jakiś czy perfum, czy ubrań, czy innych rzeczy i już tylko potrzebuje wejść, kliknąć i dokonać tej decyzji zakupowej.

Wtedy faktycznie Google jest dużo lepszym rozwiązaniem. Jeżeli natomiast chcemy dojść do określonej grupy docelowej. bardzo sprecyzowanej i zbudować sobie społeczność potencjalnych klientów, znacznie lepszym rozwiązaniem będzie Facebook. Na przykład chcielibyśmy zaprezentować naszą usługę za pomocą webinarów, tudzież szkoleń internetowych. Również tutaj Facebook jest świetnym narzędziem, ponieważ pozwala wyjść z komunikatem do grupy docelowej. Również w takim przypadku, kiedy chcielibyśmy zbudować jakąś listę odbiorców np. dla mailingu, czy mamy usługę, gdzie wiemy, że jest powtarzalna potrzeba, ale jesteśmy bardzo sprecyzowani co do tego, kto jest naszym odbiorcą i możemy mu to doskonale zaproponować. Na przykład prowadzimy szkołę, która przygotowuje do kursów maturalnych. Wiemy, że tak naprawdę osobą decyzyjną są rodzice dzieciaków, które tę maturę zdają, więc możemy dotrzeć precyzyjnie przez Facebooka do rodziców dzieci którzy są w wieku od 18 do 20 lat i mają wybrane zainteresowania związane z nauką, są z dużych miast, mają określoną sytuację zawodową. Wówczas wiedząc, że to jest nasza idealna grupa odbiorców poprzez Facebooka, polecam taką reklamę w pierwszej kolejności. To, co jest lepsze na wstępie – czy Facebook, czy Google reklamowo, będzie w dużej mierze zależeć od naszego modelu biznesowego.

Przechodząc po kolei przez modele biznesowe – firma usługowa. Tak naprawdę zarówno Facebook, jak i Google będzie równorzędnie dobrym rozwiązaniem, ponieważ w przypadku kiedy klient szuka tu i teraz naszej usługi, będzie to Google, ponieważ wiemy dokładnie, że wpisuje na przykład usługi cięcia metali w Warszawie, a jeżeli wiemy, kto te metale chce ciąć, jaka grupa docelowa, to robimy to poprzez Facebooka. Jeżeli mamy firmę produkcyjną i tak naprawdę wiemy, że klient nie wpisuje określonych słów w wyszukiwarkę, ale wiemy, że nasz klient jest z określonej branży, jest w określonym wieku, jest najczęściej określonej płci i tak dalej i tak dalej, no to możemy poprzez Facebooka bardzo mocno go złapać. Tutaj jest również platforma LinkedIn. W przypadku takich biznesów B2B, którą gorąco polecam, ponieważ tam nawet co do stanowiska i nawet co do wielkości firmy możemy określić naszego potencjalnego klienta. Idąc dalej – w przypadku e-commerce mamy bardzo szerokie możliwości dotarcia do użytkownika, który tu i teraz chce kupić produkt poprzez Google. W przypadku grupy docelowej, gdzie wiemy, że są powtarzalne zakupy z tej grupy docelowej, np. jest nasz dochodowy klient, możemy to zrobić poprzez Facebooka. Jeżeli mamy natomiast markę osobistą i chcemy tak naprawdę dopiero się wypromować, dopiero pokazać, dopiero mamy hipotezę, kto może być naszą grupą docelową, to zdecydowanie media społecznościowe, zdecydowanie to będzie lepsze rozwiązanie.

Tak więc, reasumując, w zależności od tego jakiego rodzaju usługi świadczymy, będzie to zdecydowanie różnie wyglądać, jaką platformę reklamową powinniśmy wybrać w pierwszej kolejności. A jeżeli, drogi słuchaczu, chcesz, żeby to Webmetro odpowiedziało Ci na te pytania, moja agencja reklamy internetowej, gdzie w przypadku dokładnie Twojej branży, Twojej firmy warto zaistnieć, to zachęcam do wejścia na www.webmetro.pl, gdzie jest możliwość zamówienia bezpłatnej konsultacji i tam pomożemy Ci dobrać najlepszy system reklamowy, najlepszą formę reklamy do Twojej dokładnie branży.

 Dziękuję za wysłuchanie tego odcinka i do usłyszenia w następnym. Cześć!

Chcesz pozyskiwać klientów przez internet?

Sprawdź, w jaki sposób możemy Ci pomóc! Kliknij tutaj i umów się na rozmowę.