Łączy nas Marketing

Podcast dla przedsiębiorców i marketerów, którzy chcą efektywnie pozyskiwać klientów przez internet oraz zrozumieć marketing.

Podcast

Odcinek # 18

3 seriale które uczą marketingu i biznesu

6 grudnia 2021

Drogi słuchaczu, witam Cię serdecznie! Dzisiaj powiemy o 3 serialach, które uczą marketingu i biznesu. Miłęgo słuchania!

Transkrypcja

3 seriale które uczą marketingu i biznesu

Drogi słuchaczu, witam Cię serdecznie! 

Z tej strony Dawid Witych, a to jest podcast „Łączy nas marketing”, gdzie opowiadam o tym czego nauczyłem się po wydaniu 32 milionów złotych na reklamę w internecie jako właściciel agencji.

Dzisiaj powiemy o trzech serialach, które uczą marketingu i biznesu. Ja wychodzę z założenia, że to jak odbieramy rzeczywistość zależy w dużej mierze od tego, jak mentalnie się na nią nastawimy. Trochę tak filozoficznie wyszło, ale postaram się opowiedzieć to na przykładzie. Załóżmy, że dostajemy newsletter i większość odbiorców stwierdza spam. Przychodzi bezwartościowa treść, usuwam. 

Znajdą się i tacy odbiorcy, którzy zainteresują się i kupią produkt, który jest nam proponowany, ale zwróćmy uwagę, że jest też niewielka grupa odbiorców, tzw. pasjonatów marketingu, którzy przeanalizują treść i sprawdzą co ten marketer zastosował konkretnie  w tym mailu, jak treść jest poukładana, jaki przycisk jest zastosowany. Czy ten lejek sprzedażowy, który jest wbudowany w mail jest inspirujący itd. Tak samo możemy podejść do tematu produktów premium. Mam tu na myśli takie subskrypcje jak, np. YouTube czy Spotify, gdzie mamy reklamy, które są nachalne. Natomiast takie friki marketingu, jak ja chociażby, specjalnie w tym celu będą trzymali wersję bezpłatną, żeby zobaczyć jak wyglądają reklamy, żeby się zainspirować. Jak rozmawiam z wieloma znajomymi przedsiębiorcami, to bardzo często jest tak, że wieczorem jest taki czas, żeby obejrzeć sobie płatną telewizję, mam tu na myśli Netflix czy HBO GO. Znowu od nas zależy czy ten serial, który sobie włączymy, będzie w jakiś sposób wartościowy, inspirujący. Czy to będzie po prostu taka pusta rozrywka. Przechodząc do konkretów, przedstawię jakie seriale ja polecam, które mogą być bardzo fajnym przykładem jak rozwijać biznes, jak rozwijać marketing.

Zacznę od numeru 3, czyli jest to Suits. To jest serial o kancelarii prawnej, która mocno się rozwija, projektuje, pozyskuje nowych partnerów. Tam bardzo fajnie jest pokazane jak wyglądają te relacje między wspólnikami a zarządem. Jaka jest ścieżka kariery do zostania partnerem takiej kancelarii. Jak obsługuje się klientów, jak buduje się markę premium w oczach klienta, gdzie jest firma usługowa czy chociażby przez ubiór, przez biuro, poprzez odpowiednią kulturę, poprzez chociażby wybieranie odpowiednich restauracji, gdzie się rozmawia z klientami itd. itd. Myślę, że można sporo inspiracji wyciągnąć szczególnie, jeżeli celujemy w taki sektor klienta wymagającego, który zostawia duży comiesięczny rachunek.

Numer 2 na mojej liście to Billions. To jest serial o firmie, która zajmuje się profesjonalnie zakupami akcji na giełdzie. Tutaj jest bardzo dużo inspiracji, jak rozwija się firma dynamicznego wzrostu, która od małej “firemki” zaczyna dynamicznie się rozwijać, pozyskiwać kolejnych pracowników, skalować. Myślę, że jest tam bardzo dużo ciekawych wątków psychologicznych. Moim ulubionym bohaterem jest Wendy, czyli taka Pani, która zajmuje się mentalem całego zespołu. Jest takim, można powiedzieć, psychoterapeutą na żądanie, jeżeli ktoś ma jakiś problem motywacyjny lub jakąś trudną sytuację, czy wewnątrz zespołu, czy z klientem to zawsze z usług Wendy może skorzystać. Tak samo, jeśli chodzi o zarząd. Ona jest bardzo mocnym ogniwem tej całej firmy. Myślę, że taka postać w firmach to jest przyszłość i biorąc pod uwagę jak wiele mentalnych problemów trzeba rozwijać jako przedsiębiorca, czy jako pracownik takiej dynamicznej firmy to gdzieś tam etat psychoterapeuty, będzie bardzo istotny w przyszłości.

No i mój numer jeden – Mad men. To jest serial o agencji reklamowej, która jest prowadzona na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Doskonała ścieżka dźwiękowa, polecam sprawdzić na YouTube czy Spotify, która oddaje klimat tamtych lat w Stanach Zjednoczonych. Jest pokazane jak osoba, bez doświadczenia w branży, przechodzi tę ścieżkę kariery od pucybuta, czyli od osoby, która robi jakieś zupełnie podstawowe rzeczy w agencji, do osoby, która potem zostaje dyrektorem kreatywnym, zostaje udziałowcem i jest kluczową postacią w całej firmie.

Cała akcja rozgrywa się mniej więcej na przestrzeni 10 lat i jest tam bardzo dużo inspiracji do tego jak wygląda praca w profesjonalnej agencji kreatywnej, marketingowej. Mimo tego, że to się dzieje w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych to jest tam bardzo dużo wzorców, które myślę, że cały czas u nas w agencjach nie są wdrożone i można się bardzo zainspirować. Między innymi jak przebiegają spotkania z klientami, w jaki sposób tworzone są materiały, jak podzielone są działy poszczególnych firmy, jak wyglądają kompetencje poszczególnych osób, jak oni ze sobą współpracują i jak pozyskują największych klientów, a także jak wygląda sam proces tworzenia takiej reklamy. 

Ja to oglądałem ok. 10 lat temu i powiem szczerze, że było to dla mnie tak inspirujące, że stwierdziłem, że muszę pewne rzeczy wprowadzić, gdy będę miał już swoją firmę. I tak się stało w praktyce. Także jestem ciekawy czy oglądaliście już któryś z tych trzech seriali, które rekomenduję i czy też macie jakieś wnioski odnośnie tego, co można przenieść do naszego biznesu, do waszego życia.

Bardzo dziękuję za wysłuchanie tego odcinka. Mam nadzieję, że naprowadzi Cię, drogi słuchaczu, na właściwe tory i zachęcam do subskrybowania i dalszego obserwowania “Łączy Nas Marketing”.

Dzięki cześć.

Chcesz pozyskiwać klientów przez internet?

Sprawdź, w jaki sposób możemy Ci pomóc! Kliknij tutaj i umów się na rozmowę.