Jak dzięki wprowadzeniu pakietów na usługi zapewniliśmy stały napływ nowych przychodów dla branży beauty w czasie lockdownu. Case study Day Spa Vita’O

Poniższe case study pokaże Ci, w jaki sposób – dzięki właściwym zmianom na stronie internetowej, w komunikacji i kampanii – wdrożyliśmy bezgotówkową sprzedaż bonów na usługi salonu masażu, co stanowiło duże wsparcie w czasie, kiedy branża beauty miała ograniczone możliwości działania. Dzięki temu salon płynnie działał nawet podczas całkowitego lockdownu, nie rezygnując z kampanii internetowej.

Sylwetka klienta

Day Spa Vita’O w Gdyni – wielokrotnie nagradzany salon masażu nakierowany na spokój, wewnętrzne wyciszenie i dobrą energię

Nasza wspólna przygoda rozpoczęła się od zbudowania dla Day Spa Vita’O funkcjonalnej i przejrzystej strony internetowej, która do dziś jest wizytówką salonu – możesz zobaczyć ją tutaj.

Day Spa Vita’O to klimatyczny salon masażu położony w centrum Gdyni, na jednej z mniejszych, spokojnych ulic. Działający od 2008 roku, wyróżniony m.in. tytułem dla Najlepszego Day Spa i dla Najlepszego Masażysty Roku, wyróżnia się holistycznym podejściem do klienta i dbałością o każdy detal. Zwieńczeniem każdej wizyty jest nie tylko masaż, ale przede wszystkim sprawienie, by odwiedzający odetchnął od pośpiechu i codziennych obowiązków, relaksując się dzięki zapachom, aromatom i orientalnej, delikatnej muzyce.

Wyzwanie

Lockdown branży beauty

Rok 2020 dla zdecydowanej większości salonów urody był ogromnym wyzwaniem – działalność tego typu obiektów mocno ograniczały nie tylko pandemiczne restrykcje. Wiele osób po prostu ograniczyło wyjścia z domu i z dozą nieufności podchodziło do korzystania z usług salonów beauty. W związku z tym duży odsetek tego rodzaju gabinetów wstrzymał działania marketingowe, szukając oszczędności na trudny czas. Wiele salonów zredukowało zatrudnienie. Dla nas jednak taka opcja nie wchodziła w grę: wspólnie z właścicielem Vita’O opracowaliśmy spójne metody utrzymania zainteresowania usługami i ich regularną sprzedażą – w nietypowej formie, jaką były vouchery (bony) na usługi z wydłużonym terminem realizacji. Zasada była prosta: płatność za masaż pobierana była z góry (podczas zakupu bonu), a zrealizować usługę można było w ciągu 6-9 miesięcy.

Dzięki wprowadzeniu sprzedaży voucherów jeszcze przed pandemią, zbudowaliśmy duże zaufanie klientów do tej formy zakupu na stronie internetowej. Podczas lockdownu wspólnie zmieniliśmy narrację i zbudowaliśmy kampanię internetową, która była w 100% nastawiona na zakup bonów. W momencie otwarcia branży salon mógł z powrotem prężnie działać, a kampania wróciła na dawne tory – obejmując nie tylko vouchey, ale także masaże, rytuały, pakiety i szkolenia.

Strategia

Utrzymanie statusu salonu “nr 1” w obliczu zamknięcia branży

Właściciel Day Spa Vita’O, Pan Bartosz, powiedział nam na starcie współpracy: albo jesteśmy numerem jeden, albo nie ma nas wcale. To podejście przyświeca nam przez wszystkie wspólne działania, wśród których wymienić można: budowę i opiekę nad stroną internetową, wsparcie w pozycjonowaniu i prowadzeniu profili w social mediach i regionalną kampanię Google Ads promującą usługi salonu na terenie Gdyni i okolic.

Filarem naszej współpracy są z kolei regularne spotkania, podczas których zderzamy różne pomysły i wspólnie kreujemy strategię. Działamy w oparciu o harmonogram, dopasowując promocje, pakiety i ogólną komunikację do wielu czynników.

Podjęte działania i ich rezultaty

W momencie tzw. “zamknięcia branży” dostosowaliśmy działania, przygotowując szereg nowych materiałów mających na celu skuteczne wypromowanie opcji zakupu voucherów w formie on-line – automatycznie i bezkontaktowo.

Mechanizm zakupów był prosty: po wybraniu konkretnej kwoty następowało przekierowanie do płatności internetowej, a po jej zakończeniu kupujący mógł wypełnić dodatkowe informacje, np. dla kogo jest bon, czy ma być wysłany w formie elektronicznej (PDF), czy jako pachnący list z bonem w kopercie, czy kwota na bonie ma być widoczna czy ukryta, etc.

Dzięki temu co miesiąc generowane było kilkadziesiąt rezerwacji on-line i zapytań telefonicznych na bony podarunkowe – opłaconych z góry, z wykorzystaniem opcji automatycznych płatności internetowych.

Składniki sukcesu

Zmiany w komunikacji

Aby odpowiednio naświetlić opcję zakupu bonów, przygotowaliśmy między innymi:

 

  • posty do mediów społecznościowych, które utrzymywały kontakt z obserwującymi i “nie dawały zapomnieć” o Day Spa Vita’O m.in. za pośrednictwem dużej ilości porad na domową pielęgnację; wybrane posty promowały regularnie opcję zakupu bonów prezentowych;
  • nowe teksty reklamowe do reklam w Google Ads, skupiające się na promowaniu voucherów. Podstawą kampanii były bardzo szeroko zakrojone testy skuteczności różnych konfiguracji tekstów (testy A/B);
  • grafiki do reklam elastycznych prezentujące vouchery, dostosowane do różnych grup docelowych (czyli do osób, którym kampania była wyświetlana).

Zmiany na stronie internetowej

Na czas lockdownu branży, strona została przebudowana tak, aby każdy odwiedzający zobaczył informację o opcji zakupu bonów prezentowych. Zmiany na stronie internetowej objęły:

 

  • dokładne instrukcje dotyczące tego, jak zakupić voucher;
  • rozbudowanie treści dotyczących zakupu voucherów, na stronie głównej Vita’O;
  • wydłużenia czasu ważności bonów na masaże do 6-9 miesięcy i dodanie dodatkowych 25% od wartości vouchera na wykorzystanie w salonie;
  • dodanie okienka pop-up (wyskakujące okienko przysłaniające pozostałe treści, uruchamiane pod wpływem wejścia na stronę i spędzania na niej określonej ilości sekund) informującego o możliwości zakupu voucherów.
Przykład okienka pop-up wyświetlającego się osobom odwiedzającym stronę Day Spa Vita’O, np. pod wpływem kliknięcia w kampanię Google Ads.

Zastosowane formaty reklam

Kampania Google Ads w przypadku Day Spa opierała się o następujące formaty reklam:

  • reklamy tekstowe (w wyszukiwarce Google) na hasła powiązane z salonem masażu/spa/say spa w Gdyni oraz na hasła powiązane z konkretnymi usługami/masażami/szkoleniami – na czas zmian, wszystkie teksty zawierały informację o możliwości zakupu bonów online;
  • reklamy elastyczne, które składają się z obrazu i tekstu, dopasowując się do konkretnej przestrzeni reklamowej (emitowane są na różnych stronach internetowych jako reklamy remarketingowe – śledzące, np. do osób które są zainteresowane salonem i odwiedziły jego stronę www – lub tam, gdzie potencjalni odbiorcy spędzają czas – na różnych stronach internetowych, formach, blogach czy aplikacjach); na czas zmian na reklamach elastycznych ukazywane były grafiki z bonami prezentowymi;
  • reklamy wideo, emitowane na YouTube’ie.

Dodatkowo, grafiki i wideo dodawane były regularnie w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie i do relacji (ang. stories – pionowy format postów, emitowany przed 24h od momentu publikacji, z opcją zapisania w archiwum).

Podsumowanie

Dzięki zmianie w strategii i całościowym dopasowaniu komunikacji do niej, salon zachował swój dotychczasowy status, generując przez okres 2020 ponad 124 tysiące wizyt na stronie www, ze średnim czasem przeglądania strony wynoszącym ponad 2,5 minuty – co przełożyło się sprzedaż voucherów prezentowych na poziomie, który pozwolił rozwinąć skrzydła gdy tylko obostrzenia zostały złagodzone.

(Przykładowa reklama emitowana w dniu szkolenia internetowego, przypominająca o wydarzeniu).

Gdy branża otrzymała pozwolenie na działania na standardowych warunkach, mieliśmy przygotowaną z kolei całą bazę nowych działań: m.in. pakiety dla kobiet w ciąży czy dla rodziców z dziećmi, a także nowe usługi – takie jak face lifting czy maderoterapia, które aktualnie przyciągają mnóstwo nowych klientów.

Komu poleciłbym współpracę z Webmetro? Każdemu, kto chce rozpocząć działania w internecie – czy promując swój profil, czy budując stronę od podstaw, czy sklep internetowy – tak naprawdę każda branża nadaje się do tego, żeby iść razem z Wami.”
Bartosz Bernat, właściciel Day Spa Vita’O

Chcesz wspólnie z nami porozmawiać o tym, jak dopasować najlepszą strategię dla Twojej firmy? Umów się na rozmowę wypełniając poniższy formularz i sprawdź, jak możemy Ci pomóc zwiększyć wyniki oraz zyskać więcej czasu.