Jak dzięki wprowadzeniu pakietów na usługi zapewniliśmy stały napływ nowych przychodów dla branży beauty w czasie lockdownu. Poznaj case study Day Spa Vita’O.
Poniższe case study pokaże Ci, w jaki sposób – dzięki właściwym zmianom na stronie internetowej, w komunikacji i kampanii – wdrożyliśmy bezgotówkową sprzedaż bonów na usługi salonu masażu. Stanowiło to duże wsparcie w czasie, kiedy branża beauty miała ograniczone możliwości działania. Dzięki temu salon mógł działać płynnie nawet podczas całkowitego lockdownu, nie rezygnując z kampanii internetowej.
![smartmockups_vita](https://www.webmetro.pl/wp-content/uploads/2021/07/smartmockups_vita.jpg)
Sylwetka klienta
Day Spa Vita’O w Gdyni – wielokrotnie nagradzany salon masażu nakierowany na spokój, wewnętrzne wyciszenie i dobrą energię
Nasza wspólna przygoda rozpoczęła się od zbudowania dla Day Spa Vita’O funkcjonalnej i przejrzystej strony internetowej, która do dziś jest wizytówką salonu – możesz zobaczyć ją tutaj.
![case-vita-logo](https://www.webmetro.pl/wp-content/uploads/2021/07/case-vita-logo.png)
Day Spa Vita’O to klimatyczny salon masażu położony w centrum Gdyni, na jednej z mniejszych, spokojnych ulic. Działający od 2008 roku. Nagrodzony został m.in. tytułem dla Najlepszego Day Spa i dla Najlepszego Masażysty Roku, wyróżnia się holistycznym podejściem do klienta i dbałością o każdy detal. Zwieńczeniem każdej wizyty w Day Spa Vita’O jest nie tylko masaż, ale przede wszystkim sprawienie, by odwiedzający odetchnął od pośpiechu i codziennych obowiązków, relaksując się dzięki zapachom, aromatom i orientalnej, delikatnej muzyce.
Wyzwanie
Lockdown branży beauty
Rok 2020 dla zdecydowanej większości salonów urody był ogromnym wyzwaniem – działalność tego typu obiektów mocno ograniczały nie tylko pandemiczne restrykcje. Wiele osób po prostu ograniczyło wyjścia z domu i z dozą nieufności podchodziło do korzystania z usług salonów beauty. W związku z tym duży odsetek tego rodzaju gabinetów wstrzymał działania marketingowe, szukając oszczędności na trudny czas. Wiele salonów zredukowało zatrudnienie. Dla nas jednak taka opcja nie wchodziła w grę: wspólnie z właścicielem Vita’O opracowaliśmy spójne metody utrzymania zainteresowania usługami i ich regularną sprzedażą – w nietypowej formie, jaką były vouchery (bony) na usługi z wydłużonym terminem realizacji. Zasada była prosta: płatność za masaż pobierana była z góry (podczas zakupu bonu), a zrealizować usługę można było w ciągu 6-9 miesięcy.
Dzięki wprowadzeniu sprzedaży voucherów jeszcze przed pandemią, zbudowaliśmy duże zaufanie klientów do tej formy zakupu na stronie internetowej. Podczas lockdownu wspólnie zmieniliśmy narrację i zbudowaliśmy kampanię internetową, która była w 100% nastawiona na zakup bonów. W momencie otwarcia branży salon mógł zacząć znów prężnie działać, a kampania wróciła na dawne tory – oferta obejmowała nie tylko vouchey, ale także masaże, rytuały, pakiety i szkolenia.
![Zrzut ekranu 2021-07-22 o 18.32.57](https://www.webmetro.pl/wp-content/uploads/2021/07/Zrzut-ekranu-2021-07-22-o-18.32.57.png)
Utrzymanie statusu salonu “nr 1” w obliczu zamknięcia branży
Właściciel Day Spa Vita’O, Pan Bartosz, powiedział nam na starcie współpracy: albo jesteśmy numerem jeden, albo nie ma nas wcale. To podejście przyświeca nam w trakcie wszystkich wspólnych działań, wśród których wymienić można: budowę i opiekę nad stroną internetową, wsparcie w pozycjonowaniu i prowadzeniu profili w social mediach i regionalną kampanię Google Ads promującą usługi salonu na terenie Gdyni i okolic.
Filarem naszej współpracy są z kolei regularne spotkania, podczas których zderzamy różne pomysły i wspólnie kreujemy strategię. Działamy w oparciu o harmonogram, dopasowując promocje, pakiety i ogólną komunikację do wielu czynników.
![Zrzut ekranu 2021-07-26 o 17.16.19](https://www.webmetro.pl/wp-content/uploads/2021/07/Zrzut-ekranu-2021-07-26-o-17.16.19.png)
Podjęte działania i ich rezultaty
W momencie tzw. “zamknięcia branży” dostosowaliśmy działania, przygotowując szereg nowych materiałów mających na celu skuteczne wypromowanie opcji zakupu voucherów w formie on-line – automatycznie i bezkontaktowo.
Mechanizm zakupów był prosty: po wybraniu konkretnej kwoty następowało przekierowanie do płatności internetowej, a po jej zakończeniu kupujący mógł uzupełnić dodatkowe informacje, np. dla kogo jest bon, czy ma być wysłany w formie elektronicznej (PDF), czy jako pachnący list z bonem w kopercie, czy kwota na bonie ma być widoczna czy ukryta, etc.
Dzięki temu co miesiąc generowane było kilkadziesiąt rezerwacji on-line i zapytań telefonicznych na bony podarunkowe – opłaconych z góry, z wykorzystaniem opcji automatycznych płatności internetowych.
Składniki sukcesu
Zmiany w komunikacji
Aby odpowiednio naświetlić opcję zakupu bonów, przygotowaliśmy między innymi:
- posty do mediów społecznościowych, które utrzymywały kontakt z obserwującymi i “nie dawały zapomnieć” o Day Spa Vita’O m.in. za pośrednictwem dużej ilości porad na domową pielęgnację; wybrane posty promowały regularnie opcję zakupu bonów prezentowych;
- nowe teksty reklamowe do reklam w Google Ads, skupiające się na promowaniu voucherów. Podstawą kampanii były bardzo szeroko zakrojone testy skuteczności różnych konfiguracji tekstów (testy A/B);
- grafiki do reklam elastycznych prezentujące vouchery, dostosowane do różnych grup docelowych (czyli do osób, którym kampania reklamowa była wyświetlana).
![Zrzut ekranu 2021-07-26 o 17.20.31](https://www.webmetro.pl/wp-content/uploads/2021/07/Zrzut-ekranu-2021-07-26-o-17.20.31.png)
Zmiany na stronie internetowej
Na czas lockdownu branży, strona została przebudowana tak, aby każdy odwiedzający zobaczył informację o opcji zakupu bonów prezentowych. Zmiany na stronie internetowej objęły:
- dokładne instrukcje dotyczące tego, jak zakupić voucher;
- rozbudowanie treści dotyczących zakupu voucherów, na stronie głównej Vita’O;
- wydłużenia czasu ważności bonów na masaże do 6-9 miesięcy i dodanie dodatkowych 25% od wartości vouchera na wykorzystanie w salonie;
- dodanie okienka pop-up (wyskakujące okienko przysłaniające pozostałe treści, uruchamiane pod wpływem wejścia na stronę i spędzania na niej określonej ilości sekund) informującego o możliwości zakupu voucherów.
![Zrzut ekranu 2021-07-22 o 18.07.53](https://www.webmetro.pl/wp-content/uploads/2021/07/Zrzut-ekranu-2021-07-22-o-18.07.53.png)
Przykład okienka pop-up wyświetlającego się osobom odwiedzającym stronę Day Spa Vita’O, np. pod wpływem kliknięcia w kampanię Google Ads.
Zastosowane formaty reklam
Kampania Google Ads w przypadku Day Spa opierała się na następujących formatach reklam:
- reklamy tekstowe (w wyszukiwarce Google) na hasła powiązane z salonem masażu/spa/say spa w Gdyni oraz na hasła powiązane z konkretnymi usługami/masażami/szkoleniami – na czas zmian, wszystkie teksty zawierały informację o możliwości zakupu bonów online;
![Zrzut ekranu 2021-07-26 o 17.33.13](https://www.webmetro.pl/wp-content/uploads/2021/07/Zrzut-ekranu-2021-07-26-o-17.33.13.png)
- reklamy elastyczne, które składają się z obrazu i tekstu, dopasowując się do konkretnej przestrzeni reklamowej (emitowane są na różnych stronach internetowych jako reklamy remarketingowe – śledzące, np. do osób które są zainteresowane salonem i odwiedziły jego stronę www – lub tam, gdzie potencjalni odbiorcy spędzają czas – na różnych stronach internetowych, formach, blogach czy aplikacjach); na czas zmian na reklamach elastycznych ukazywane były grafiki z bonami prezentowymi;
- reklamy wideo, emitowane na YouTube’ie.
Dodatkowo, grafiki i wideo dodawane były regularnie w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie i do relacji (ang. stories – pionowy format postów, emitowany przed 24h od momentu publikacji, z opcją zapisania w archiwum).
![Projekt bez tytułu - 2021-07-26T173011.942](https://www.webmetro.pl/wp-content/uploads/2021/07/Projekt-bez-tytulu-2021-07-26T173011.942.png)
Podsumowanie kampanii marketingowej
Dzięki zmianie w strategii i całościowym dopasowaniu komunikacji do niej, salon zachował swój dotychczasowy status, generując przez okres 2020 ponad 124 tysiące wizyt na stronie www, ze średnim czasem przeglądania strony wynoszącym ponad 2,5 minuty – co przełożyło się sprzedaż voucherów prezentowych na poziomie, który pozwolił rozwinąć skrzydła gdy tylko obostrzenia zostały złagodzone.
![Zrzut ekranu 2021-07-26 o 17.12.35](https://www.webmetro.pl/wp-content/uploads/2021/07/Zrzut-ekranu-2021-07-26-o-17.12.35.png)
(Przykładowa reklama emitowana w dniu szkolenia internetowego, przypominająca o wydarzeniu).
Gdy branża otrzymała pozwolenie na działania na standardowych warunkach, mieliśmy przygotowaną z kolei całą bazę nowych działań: m.in. pakiety dla kobiet w ciąży czy dla rodziców z dziećmi, a także nowe usługi – takie jak face lifting czy maderoterapia, które aktualnie przyciągają mnóstwo nowych klientów.
Komu poleciłbym współpracę z Webmetro? Każdemu, kto chce rozpocząć działania w internecie – czy promując swój profil, czy budując stronę od podstaw, czy sklep internetowy – tak naprawdę każda branża nadaje się do tego, żeby iść razem z Wami.”
Bartosz Bernat, właściciel Day Spa Vita’O
Chcesz wspólnie z nami porozmawiać o tym, jak dopasować najlepszą strategię dla Twojej firmy? Umów się na rozmowę wypełniając poniższy formularz i sprawdź, jak możemy Ci pomóc zwiększyć wyniki oraz zyskać więcej czasu.